شناسهٔ خبر: 10449829 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی:

۳۰ طرح در دهه مبارک فجر در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار خراسان رضوی گفت: در دهه مبارک فجر ۳۰ طرح به ارزش ۷۰ میلیارد تومان در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، علیرضا رشیدیان ظهر امروز در همایش تولیدکنندگان و بهره‌برداران نمونه سال 94 (سی‌‌ویکمین دوره معرفی و تجلیل از تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی) که در سالن همایش‌‌های هتل پارس برگزار شد، اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که به لطف عنایات امام رضا(ع) 9 نمونه کشوری از خراسان رضوی در بخش کشاورزی داریم.

وی افزود: تنها این 66 کشاورز و دامداری که امروز تقدیر می‌شوند نمونه نیستند و همه فعالان این عرصه برترین هستند، زیرا با وجود کمبودهای فراوان این بخش ، کشاورزانمان قهرمانانه عمل کردند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی استان پربرکتی بوده و در شرایط سطح کشت و تولیدات نمونه بوده است، خاطرنشان کرد: به تکالیفی که در برنامه پنجم توسعه داشتیم عمل شد و در سیاست‌های بخش کشاورزی دولت یازدهم به افزایش تولید و کاهش واردات اشاره شده است.

رشیدیان تصریح کرد: از 37 دست خراسان رضوی 34 دشت ممنوعه بوده و 15  دشت هم در شرایط بحرانی هستند و در بحث برداشت آب به میزان یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب اضافه برداشت داشتیم که این موضوع نگران‌کننده است.

وی تأکید کرد: موضوع محیط زیست، هوای پاک و گازهای گلخانه‌ای موضوعی جهانی بوده و تنها در سطح شهرف استان و کشور خلاصه نمی‌شود و بدون با هم بودن پیروزی رقم نخواهد خورد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه افتتاح 30 طرح در دهه مبارک فجر در استان، گفت: این طرح‌ها به ارزش 70 میلیارد تومان بوده و دولت در این رابطه 80 درصد این هزینه را به صورت قرض‌الحسنه در اختیار فعالان این طرح‌ها قرار می‌دهد.

رشیدیان بیان کرد: در هفتم اسفند ماه با حضور پررنگ مردم مجلسی توانمند را تشکیل خواهیم داد تا نمایندگان آن دوشادوش دولت به خدمت خدمت کنند.

 

نظر شما