شناسهٔ خبر: 1043561 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

علت علاقه تکفیری ها به زنان و دختران

تکفیری های داعش خود را پیرو محمدبن عبدالوهاب، بنیانگذار وهابیت می دانند و ادعا می کنند هر مسلمانی که همانند صدر اسلام رفتار نکند، دین را تحریف کرده و باید نابود شود. شیوخ وهابی نیز، دراین راه آنها را همراهی می کنند تا پروژه تخریب چهره اسلام کامل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در شرایطی که جنایات و وحشیگری های گروهک تکفیری داعش، خشم و انزجار مردم سراسر جهان را برانگیخته و مسلمانان نیز، از این اعمال غیرانسانی که به نام اسلام صورت می گیرد، حیرت زده و خشمگین هستند، شیوخ وهابی فتواهای وقیحانه خود درباره زنان سوری و عراقی را تکرار کردند.

همزمان با ربوده شدن 1500 زن و کودک عراقی، یک شیخ وهابی، در بیانیه ای جنایات شاگردان شیطان در مکتب وهابیت را، مبتنی بر اصول اسلام دانست و ضمن تایید وحشیگری های داعش، وقیحانه، تصاحب و تجاوز به زنان مناطق فتح شده را حلال اعلام کرد.

صالح فوزان

شیخ صالح فوزان، عضو دائمی کمیته صدور فتوا و از اعضای مطرح کمیته علمای ارشد عربستان سعودی، با انتقاد شدید از یک عالم عربستانی که گفته بود؛ برده داری با آمدن اسلام پایان یافته و تصاحب زنان و مردان دشمنان، رسمی جاهلی بود که اسلام سالها برای زدودن آن تلاش کرد، تصریح کرد؛ احکام اسلامی قابل تغییر نیستند و با چاپلوسی نمی شود جهاد کرد.

این مفتی وهابی با سو استفاده و تحریف سخنان سیدقطب، تصریح کرد؛ مجاهدان حق دارند مال و اموال و فرزندان و زنان کسانی را که با آنها می جنگند تصاحب کنند.

این اظهارات، تایید کننده فتوای یاسر العجلونی، دیگر شیخ وهابی است که خطاب به تکفیری ها اعلام کرد: زنان دشمنانتان را بدون ازدواج، تصاحب کنید و اگر فرزندی آوردند، کاملا شرعی و قانونی از آن شما خواهد بود.

یاسر العجلونی

انتشار این فتواها نگرانی مردم عراق و نهادهای بین المللی را نسبت به سرنوشت زنان و کودکان ربوده شده توسط داعش در عراق افزایش داده است.

نماینده بان کی مون در امور عراق و رئیس کمیته آسیب های زنان در جنگ سازمان ملل نیز در مصاحبه با خبرگزاری آلمان، با اشاره به ربوده شدن 1500 زن و کودک عراقی در شهرهای کردنشین، خواستار توجه جدی جهانیان به بحران عراق شدند.

نظر شما