شناسهٔ خبر: 1039909 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت؛

معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه به تشریح برنامه‌های این آستان مقدس در دهه کرامت پرداخت

در شب های دهه کرامت در بوستان نجمه برنامه های خانوادگی برگزار می شود و از این فرصت برای نشر معارف اهل بیت علیهم السلام استفاده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه «خبرگزاری دانشجو»؛ آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) برنامه‌های ویژه‌ای را برای دهه کرامت 93 در نظر گرفته‌است.
 

بر اساس همین گزارش، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) نشستی در این زمینه برگزار کرد. وی در این نشست گفت: بر اساس روایت امام صادق(علیه السلام)، حرم بانوی کرامت حرم اهل بیت(علیهم السلام) است که نشان می دهد حضور در حرم این بانو توسل به تمامی اهل بیت(علیهم السلام) است.
 

احمدی هدف آستان مقدس را ترویج و مردمی کردن جشن های دهه کرامت معرفی کرد و گفت: اگر آستان مقدس در این عرصه ورود دارد، بنابر رویکرد ترویج و فراهم کردن فضایی برای ورود محبان اهل(بیت علیهم السلام)است.
 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) با اشاره به اجرای برنامه های مختلف و برپایی ایستگاه های صلواتی از سوی مردم و هیئات مذهبی گفت: در شب میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلام الله) علیها نورافشانی آستان قم از کنار گنبد حضرت بانوی کرامت انجام می شود.


وی افزود: ویژه برنامه های جشن شب میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در حرم مطهر با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی و مداحی حاج محمود کریمی بعد از نماز عشا ادامه می یابد.


حجت الاسلام والمسلمین احمدی درباره آغاز برنامه های دهه کرامت در صبح روز میلاد با سخنرانی آیت الله استادی و گلباران ضریح مطهر گفت: همایش دختران خوشید نیز از دیگر برنامه های این روز است که اجتماع بزرگ دختران در شبستان نجمه خاتون همچون سال های گذشته تشکیل می شود.


وی گفت: در روز اول دهه کرامت شب شعر ملکوت با حضور شاعران برجسته کشوری و استانی بعد از نماز عشا برگزار می شود. همچنین عیادت از بیماران و سالمندان در بیمارستان ها و بهزیستی ازدیگر برنامه های دهه کرامت می باشد.


معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به حضور تیم گروه هایی از خادمان کریمه اهل بیت سلام الله علیها در ندامتگاه های استان قم گفت: در شب های دهه کرامت در بوستان نجمه برنامه های خانوادگی برگزار می شود و از این فرصت برای نشر معارف اهل بیت علیهم السلام استفاده می شود.


وی با بیان این که برنامه های دهه کرامت از قم آغاز و امروزه در سراسر کشور جاری می باشد، افزود: در این برنامه 31 دستگاه کشوری در ستاد گرامیداشت دهه کرامت حضور داشتند.

نظر شما