شناسهٔ خبر: 1036126 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آغاز جشن‌های دهه کرامت از فردا؛

تمام کشور به احترام امام رضا(ع) بپا خاسته است

گروه جامعه: دبیر دوازدهمین جشنواره امام رضا(ع) با اشاره به اینکه از فردا با سخنرانی آیت‌الله استادی در حرم حضرت معصومه(س) جشن‌های دهه کرامت و جشنواره امام رضا(ع) آغاز می‌شود، گفت: تمام کشور به احترام امام رضا(ع) بپا خاسته است.

صاحب‌خبر -

سید جواد جعفری، دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه تمام کشور به احترام امام رضا(ع) به‌ پا خاسته و یکپاره شور و سرور است، گفت: ویژه برنامه‌های دهه کرامت از فردا پنج‌شنبه ششم شهریور ماه مصادف با یکم ذی‌القعده سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) این برنامه از ساعت 7:30 با سخنرانی حضرت آیت‌الله استادی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور آغاز و با برگزاری آئین خطبه خوانی حضرت معصومه(س)، مدیحه‌سرایی، مولودی خوانی و گلباران ضریح مطهر حضرت معصومه(س) ادامه می‌یابد.
جعفری به برگزاری افتتاحیه جشنواره امام رضا(ع) نیز اشاره و عنوان کرد: جشواره امام رضا(ع) زمینه و بستری را فراهم کرده تا اصحاب قلم و جامعه فرهنگی و هنری در این جشنواره ایفای نقش کنند.
وی افزود: تفاوت این دوره از جشنواره با دوره‌های قبل در توسعه کمی و کیفی جشنواره است. جشنواره دوازدهم به لحاظ گستره برگزاری، تنوع موضوعی و کیفیت در تولید آثار نسبت به جشنواره‌های قبل توسعه پیدا کرده است.
لازم به ذکر است: دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده (موسوم به دهه کرامت) برابر با پنجم تا پانزدهم شهریور 1393 در تمام استان‌های ایران و 75 کشور جهان برگزار می‌شود.

نظر شما