شناسهٔ خبر: 10353067 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه حمایت | لینک خبر

سفیر امارات: به پیروی مطلق از آمریکا افتخار می‌کنیم

صاحب‌خبر -

روز گذشته " یوسف العتیبه "سفیر امارات در واشنگتن که کشورش در کشتار مردم یمن، عراق و سوریه توسط عربستان حمایت می‌کند، در یک نشست مطبوعاتی گفت: «به پیروی مطلق از آمریکا افتخار می‌کنیم».
وبگاه روزنامه روسیه راشاتودی دیروز با اشاره به اعتراف تأمل‌برانگیز سفیر امارات در گزارشی نوشت: «العتیبه به عدم استقلال، وابستگی همه‌جانبه کشورش و نداشتن سیاست خارجی ملی در برابر آمریکا بالید»! سفیر امارات در ادامه افزود: «امارات تاکنون در 6 ائتلاف مختلف با آمریکا همکاری و هماهنگی داشته است. سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه مورد تأیید ماست و به این خاطر با این کشور کاملاً همسوییم. کشور متبوع من، تنها کشور عربی است که در 25 سال گذشته در همه ائتلاف‌های 6 گانه با رهبری ایالات‌متحده در خاورمیانه مشارکت فعال داشته است.»
سفیر امارات همچنین تأکید کرد که کشورش در حال حاضر پذیرای بیش از 3000 تفنگدار آمریکایی است و بندر جبل علی در دبی، محلی است که بیشترین ناوهای جنگی آمریکایی در آن تردد می‌کنند! ازجمله ائتلاف‌هایی که حاکمان امارات در آن شرکت کرده‌اند می‌توان به ائتلاف حمایت از طالبان در 1994، ائتلاف 30 کشور علیه عراق در 1990، ائتلاف حمله به عراق در 2003، ائتلاف حمله به غزه و حمله به یمن اشاره کرد.

نظر شما