شناسهٔ خبر: 10352193 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجهیز 34 هزار کیلومتر راه های کشور به دوربین ثبت تخلف در سه سال

180 دوربین ثبت سرعت تا پایان سال در آزادراه ها نصب می شود

تهران- ایرنا- مدیر مرکز مدیریت راه های کشور از راه اندازی 180 دوربین تازه ثبت تخلف سرعت تا پایان سال خبر داد و گفت: این دوربین ها در محورهایی مانند آزادراه های تهران- قم٬ تهران- ساوه و قم- اصفهان نصب می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «علی اکبر آشوری» افزود: تا بهمن ماه امسال، 74 دوربین ثبت تخلف سرعت محورهای تهران- قم٬ تهران- ساوه و قم- اصفهان به بهره برداری می رسد.
وی گفت: در مرحله دوم، نصب این دوربین ها در محورهای تهران- کرج- قزوین- زنجان- تبریز٬ آزادراه و محور قدیم قزوین- رشت٬ اهر- تبریز و آزادراه شهید کسایی انجام می شود و هم اکنون مکان یابی و محل نصب دوربین های ثبت تخلف عملیاتی شده است و تا اسفندماه امسال به بهره برداری می رسند.
مدیر مرکز مدیریت راه های کشور گفت: قرار است در مدت هشت سال 1880 دوربین جدید در قالب پروژه ای در راه های شریانی کشور نصب٬ راه اندازی و نگهداری شود.
وی درباره جزئیات اجرای این پروژه افزود: 34 هزار کیلومتر راه های شریانی کشور ظرف سه سال به دوربین های جدید ثبت تخلف سرعت مجهز می شود و طبق قرارداد، پیمانکار پروژه به مدت پنج سال حق نگهداری٬ بهره برداری و دریافت اطلاعات از این دوربین ها را بر عهده خواهد داشت.
به گفته مدیر مرکز مدیریت راه های کشور، نصب دوربین ها از دهم خرداد امسال آغاز شده است و پیش بینی می شود 600 دوربین تازه در نخستین سال اجرای این طرح در هفت مرحله نصب و راه اندازی شود.
اکنون 400 دوربین ثبت تخلف در برخی محورهای شریانی و آزادراه های کشور نصب شده است و با نصب 180 دوربین دیگر تا پایان سال، شمار دوربین های ثبت سرعت در راه های کشور به 580 دستگاه می رسد.
اقتصام(1)1108**1961

نظر شما