شناسهٔ خبر: 1035064 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت الله حسینی بوشهری: دهه کرامت زمینه ساز ترویج سبک زندگی اسلامی باشد

قم ـ ایرنا ـ مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: دهه کرامت زمینه ساز ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی و فرهنگ اهل بیت(ع) باشد.

صاحب‌خبر -

آیت الله ˈسید هاشم حسینی بوشهریˈ روز چهارشنبه در دیدار با اعضای شورای عالی هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت تصریح کرد: برای سعادتمند شدن در زندگی دنیوی و اخروی باید به معارف قرآن و اهل بیت(ع) متمسک شد و برای رسیدن به موفقیت آنان را نقشه راه قرار داد.

وی تکریم اهل بیت(ع) را امری ارزشمند و بزرگ ذکر کرد و افزود: برگزاری مراسم ها و جشنواره های تکریم اهل بیت(ع) باعث برکت در زندگی شخصی و اجتماعی شده و همگان از مزایای آن بهره مند می شوند.

حسینی بوشهری با اشاره به ضعف تئوری و فکری دشمن در مقابل با معارف اهل بیت(ع) گفت: دشمنان در مقابل عظمت اهل بیت(ع) و پیروان آن دچار خودباختگی شده و تنها راه را برخورد فیزیکی و قتل عام شیعیان می دانند.

امام جمعه موقت قم گفت: دنیای امروز در مقابل با آرمان طلبی بشریت عاجز مانده و تنها راه باقی مانده برای آن روی آوردن به دین مبین اسلام و معارف حقه آن می داند اما این مسیر با منافع مادی و دنیوی برخی زورمداران مغایرت دارد.

حسینی بوشهری بر برگزاری نمایشگاه و جلوه های جاذب برای تکریم اهل بیت(ع) و جذب مخاطبان تاکید کرد و افزود: برنامه ریزی ها باید به دنبال کار تاثیرگذار و ماندگار باشد.

وی همچنین از برخی رفتارهای ناهنجار در جامعه انتقاد کرد و افزود: برخی مهدکودک ها بجای اینکه آموزنده ارزشها و معارف به کودکان باشند به آنان رقص و موسیقی می آموزند.

حسینی بوشهری گفت: باید عاشقان معارف اهل بیت(ع) دست بکار شده و مهدکودک ها و کارهای مشابهی برای مقابله با این آموزش های ضد ارزشی بسازند و آموزش و پرورش نیز آنان را حمایت کند.

همچنین مسوول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در این دیدار، از برگزاری 350 هزار مراسم در دهه کرامت به صورت خودجوش و مردمی با استفاده از ظرفیت مساجد، بقاع متبرکه و مراکز آموزشی خبر داد.

حجت الاسلام ˈحمید رضا ارباب سلیمانیˈ گفت: برنامه های دهه کرامت علاوه بر ایران در 75 کشور و 200 نقطه جهان برگزار می شود.

وی آغاز رسمی برنامه های دهه کرامت را از روز اول ذی القعده امسال(پنجشنبه ششم شهریور ماه جاری) از حرم مطهر حضرت معصومه(س) عنوان کرد و افزود: این برنامه ها تا روز یازدهم ذی القعده در نقاط مختلف کشور ادامه دارد.

ارباب سلیمانی گفت: مراسم مولودی و جشن ویژه بانوان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می شود و همزمان با آن پنج هزار مراسم دیگر در نقاط مختلف کشور اجرا می شود.

وی همچنین از برگزاری مراسم گرامیداشت دهه کرامت در تمامی امامزادگان به ویژه در روز پنجم ذی القعده که مصادف با روز امامزادگان است خبر داد.

وی گفت: مراسم ویژه و باشکوهی در روز پنجم و ششم ذی القعده در حرم مطهر حضرت شاهچراغ در شهر شیراز برگزار می شود.

ارباب سلیمانی، انتشار فراخوان جشنواره سرود روستایی با موضوع دهه کرامت را از دیگر برنامه های این دهه اعلام کرد و افزود: شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با ظرفیت سنجی و شناسایی قابلیت ها و استعدادهای موجود از همه ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی خود برای بزرگداشت دهه کرامت استفاده می کند.

وی گفت: شورای هماهنگی دهه کرامت با حضور 31 دستگاه عضو براساس سند مشترک همکاری از سوی دبیرخانه ستاد عالی کانون های مساجد کشور ماموریت یافته تا مناسبت های مذهبی ماه ذی القعده را گرامی بدارد.

ششم تا شانزدهم شهریور (یکم تا یازدهم ذی القعده) که مصادف با میلاد حضرت معصومه و امام رضا(ع) می باشد به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

اعضای شورای عالی هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت صبح امروز از کارگاه ساخت ضریح مطهر امامین عسگرین(ع) در قم بازدید کردند.

دیدار با حجج اسلام والمسملین صالحی منش استاندار قم و سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه از دیگر برنامه های اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در سفر به شهر مقدس قم است.

569 / 553/ 605

نظر شما