مدیرعامل شرکت مترو در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که بر اساس وعده ها قرار بود مترو مهرآباد بدون راهبر باشد، گفت: تجهیزاتی در این قطارها نصب و پیشبینی شده که اگر لازم باشد، بتوانیم بدون راهبر از این خط استفاده کنیم.
وی افزود: به هر حال خط مترو مهرآباد خطی ویژه و جدا از دیگر خطوط داخلی مترو است و به همین دلیل پارهای ویژگیهای خاص برای آن دیده شده است. در واقع باید گفت قطارهای این خط بسیار متفاوت تر از خطوط دیگر ماست.
هابیل درویش در پاسخ به این سوال که آیا این خط شبانه روزی خواهد بود یا نه گفت: ما فعلا این خط را برای روز برنامه ریزی کرده ایم، اما در حال بررسی این موضوع هستیم که اگر صلاح باشد، این خط به صورت شبانه روزی فعالیت کند.
وی تاکید کرد: اگر زمانی به این نتیجه رسیدیم که این خط شبانه روزی باشد، قابلیت تردد در خطوط دیگر مترو را نیز دارا خواهد بود.
مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به تست سرد مترو فرودگاه مهرآباد گفت: امروز تست سرد این خط انجام شده و تا قبل از پایان سال شاهد مسافرگیری از این مترو خواهیم بود.
درویشی با اشاره به حجم مسافرانی که از طریق مترو مهرآباد جابهجا میشود، گفت: پیش بینی ما جابه جایی بیش از ۵۰ هزار مسافر از این خط در هر روز است.
وی در خاتمه در پاسخ به این سوال که مترو فرودگاه امام خمینی(ره) در چه مرحلهای است، گفت: اعتبارات آن مربوط به دولت است که اگر به موقع پرداخت شود، در ۶ ماهه اول سال ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید.