اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص جزئیات لایحه اخذ عوارض از تونل های شهر تهران اظهار داشت: بهتر این است که عوارض برای پروژه های جدید که با سرمایه بخش خصوصی در تهران احداث می شود، دریافت شود. البته طرح اولیه شهرداری اصلاح شده است.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین مدیریت شهری باید برای اخذ عوارض در مورد معابر شهری که قبلا ساخته شده تحلیل ترافیکی ارائه و نشان دهد که آثار آن بر مابقی معابر شهری دیده شده است. در حال حاضر پیشنهاد اولیه شهرداری برای اخذ عوارض اصلاح شده و قیمت ها بر اساس ساعات تردد و کیلومتر تونل ها تغییر پیدا کرده است اما هنوز اثرات آن بر مسیرهای موازی و مابقی شریان های شهری ارائه نشده که اگر شهرداری تحلیل ترافیکی ارائه می کرد، بهتر بود.
وی خاطرنشان کرد: درآمدی که حاصل از اخذ عوارض از تونلهاست، رقم چشمگیری نیست اما حرف ما این است که آثار این طرح باید بر سایر معابر شهری و در رفتار ترافیکی مردم دیده شود ضمن اینکه باید مشخص شود که هزینه ها در کجا صرف می شود که این مساله در جلسه امروز شورای شهر مورد بررسی قرار می گیرد.
به گفته شاکری، تونل های نیایش، رسالت، توحید و بزرگراه های صدر و امام علی(ع) در معابری که برای اخذ عوارض در اولویت هستند و نرخ پایه 300 تومان پیشنهاد شده اما هنوز چیزی نهایی نشده است.
این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا این طرح به تصویب اعضای شورای شهر تهران می رسد؟، گفت: باید این لایحه در صحن شورا مطرح شود و پس از بحث و بررسی درباره آن تصمیم گیری شود.