شناسهٔ خبر: 10288689 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

رئیسی: شهادت آیت الله نمر، آغاز یک قیام عاشورایی است

دادستان کل کشور در مراسم بزرگداشت شهادت آیت الله نمر تصریح کرد: شهادت این عالم مبارز به معنی ختم کار وی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله نمر، امروز پنجشنبه در مدرسه  عالی شهید مطهری تهران برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی دادستان کل کشور، با تبریک و تسلیت شهادت این روحانی مبارز و بیان ویژگی های علمای بزرگ تشیع، اظهار داشت: تمام بیداری اسلامی که ناشی از انقلاب اسلامی ایران بود، این بود که می‌خواهیم مسلمان زندگی کنیم و سلطه استکبار را نمی‌پذیریم. 

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه آل‌سعود را امتداد راهبردی استکبار جهانی می‌دانیم، گفت: رژیم آل خلیفه در بحرین و آل سعود امتداد استکبار هستند و ماموریت‌های آمریکا و اسرائیل را اجرا می‌کنند.  مبنای آنها این است که نگذارند بیداری اسلامی شکل بگیرد اما بیداری اسلامی پا گرفته و مردم، پیام انقلاب اسلامی را دریافت کرده‌اند. 

وی با اشاره به جنایت‌های اخیر در دنیا علیه شیعیان، خاطرنشان کرد: تصور می‌کنند با شهادت آیت‌الله شیخ نمر و شیخ زکزاکی و محدودیت علمای بحرین می‌توانند جریان بیداری اسلامی را کنترل کنند اما هیچ کس نمی‌تواند این جریان را متوقف کند. شیخ زکزاکی اگر در زندان باشد صدها و هزاران نفر راهش را ادامه خواهند داد، اگر شهید نمر را اعدام کردند برای این خون‌های پاک شاهد خواهیم بود در سرزمین حجاز هزاران نفر به نام دین سربرمی‌آورند و در برابر نظام استکباری سعودی مقابله می‌کنند. 

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه امام حسین(ع) و اصحابش را به شهادت رساندند و تصور کردند که یاد و نام امام حسین(ع) و هدف آن امام بزگوار تمام شده است، تصریح کرد: آنها غافل از این بودند که عاشوراییان در روز عاشورا متولد شدند.

وی ادامه داد: ما تاریخ تمدن اصحاب و یاران امام حسین(ع) را می‌دانیم و دشمن می‌خواست عاشورا مرگ عاشورا باشد اما این روز، روز تولد عاشوراییان بود. 

دادستان کل کشور با طرح این پرسش که چگونه می‌توان با شهادت شهید نمر ختم ایشان را اعلام کرد، گفت: خیر، آغاز آیت‌الله نمر اعلام شد و روز شهادت ایشان روز تولد او بود. 

حجت‌الاسلام رئیسی اضافه کرد: امام(ره) فرمودند بکشید ما را، ما بیدارتر می‌شویم، منافقان تصور می‌کردند با شهادت شهید بهشتی و یارانش راه آنها پایان می‌یابد اما اینطور نبود بلکه آغاز اهداف آنها بود. 

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه پیام رهبری انقلاب برای عالم پیام بیداری اسلامی است، بیان داشت: شورای امنیت سازمان ملل جلسه گذاشته و به جای آنکه کشتار مظلومانه مردم یمن را محکوم کند علیه آنها بیانیه می‌دهد. 

وی تصریح کرد: بیش از 5 هزار نفر براساس آمار خود سعودی‌ها در حال انجام مناسک حج لب تشنه آنگونه به شهادت رسیدند اما چرا سازمان ملل، کمیته حقیقت‌یاب نمی‌گذارد تا ببینند چه اتفاقی افتاد، گویا آن 5 هزار نفر از نظر آنها انسان نیستند.

دادستان کل کشور با طرح این پرسش که سازمان ملل چه پاسخی در قبال خانواده‌های داغدار دارد، تاکید کرد: آل‌سعود به دنبال مخفی‌کاری و از بین بردن اسناد است و گویا سازمان ملل کر و کور است.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه سازمان‌های حقوق بشری هیچ چیزی نمی‌بینند، گفت: طبق همه آمارها مردم یمن در شرایط سختی قرار دارند اما سازمان ملل واکنشی نشان نمی‌دهد و قطعنامه‌ای را هم که می‌دهند بر علیه مردم یمن است در حالی که این مردم می‌گویند ما خودمان می‌خواهیم بر سرنوشت‌مان مسلط باشیم. 

وی ادامه داد: امروز سازمان‌های بین‌المللی در جهان باید در قبال بیش از هزاران نفر که در نیجریه به خاک و خون کشیده شده‌اند مسئول باشد، کجا هستند این سازمانهای بین‌المللی؟ 

دادستان کل کشور در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه بنای عالم اینطور نیست که خون‌های به ناحق ریخته پایمال شوند، گفت: یقین داریم این خون‌های مطهر هزاران و میلیون‌ها نفر را به سمت خود خواهد کشید و زمینه سقوط این حکومت‌ها را فراهم می‌کند.

نظر شما