شناسهٔ خبر: 1026388 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

معاون ظریف سفر حجاج را تسهیل کرد

صاحب‌خبر -
گشایش صفحه جدیدی در روند مناسبات سیاسی تهران- ریاض و دیدار وزیران خارجه دو کشور در ملاقات امیرعبداللهیان با فیصل در جده مورد تاکید دوطرف قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه که روز دوشنبه به عربستان سفر کرده است، امروز سه‌شنبه با سعود الفیصل وزیر خارجه این کشور در جده دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای به ویژه اوضاع جاری در منطقه و تهدیداتی که امت اسلامی با آن مواجه است از جمله تجاوزهای وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین در غزه گفت‌وگو کردند.

بنابراین گزارش همچنین فرآیند اقدامات تروریستی و افراط گرایی در سطح منطقه که با استفاده ابزاری از دین به منظور مشوه کردن چهره رحمانی اسلام از سوی گروه‌های افراطی صورت گرفته است در این دیدار بررسی و بر اهمیت برقراری ثبات و امنیت منطقه‌ای تاکید شد.

به گزارش ایسنا، دوطرف در این دیدار بر ضرورت گشایش صفحه جدیدی در روند مناسبات سیاسی دو کشور و دیدار وزیران خارجه دو کشور در ریاض و تهران تاکید کردند. همچنین در این دیدار با توجه به آغاز انتقال حجاج به سرزمین وحی بر برگزاری حجی با شکوه در سال جاری تاکید شد.

نظر شما