شناسهٔ خبر: 10263309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت الله مکارم شیرازی عنوان كرد:

هويت سعودي‌ها برملا شده است/عربستان زادگاه تروريست

خبرگزاری شبستان: آیت الله مکارم شیرازی عنوان داشت: زادگاه و کانون تروریست ها عربستان سعودی است و انديشه‌هاي تكفيري‌گري در اين كشور ترويج مي‌يابد كه شاهد هستيم در مدارس خود نيز به اين امر اهتمام دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز (16 دي) در ابتداي درس خارج فقه خود كه در مسجد اعظم قم برگزار شد طي سخناني با اشاره به اهميت حفظ سنت‌ها در حوزه گفت: اين امر بسيار مهمي است و فرق حوزه‌ها با نظام آموزشي اين است كه انگيزه طلاب براي درس خواندن خدايي است.

 

وي گفت: طلاب بايد قبل از درس مطالعه داشته باشند و در كلاس‌هاي درس نيز حضور مستمر يابند و ضمن مباحثه با يكديگر در فراگيري علوم بكوشند.

 

*قطع رابطه عربستان با ايران اهميتي ندارد

اين مرجع تقليد در ادامه به موضوع قطع روابط ديپلماتيك برخي از كشورها از جمله عربستان با ايران اشاره كرد و گفت: برخي نسبت به قطع رابطه عربستان و چند كشور جيره‌خوار ناراحت شده‌اند و فكر مي‌كنند كه آسمان به زمين رسيده است، در صورتي كه اين قطع رابطه هيچ مهم نبوده است.

 

وي گفت: بايد بدانيم كه برخي از رابطه‌ها گاهي براي انسان عيب هم دارد و قطع آن رفع عيب به حساب مي‌آيد و نبايد نسبت به اين امر ناراحت بود.

 

آيت الله مكارم شيرازي افزود: شاهد هستيم كه چند كشور مزدور از عربستان پول گرفته و به دنبال سعودي‌ها حركت مي‌كنند و اين اهميتي ندارد و آن هم كشورهايي كه هيچ نقشي در دنيا ندارند و به عنوان دولت‌هاي ناتوان و ضعيف محسوب مي‌شوند.

 

اين مرجع تقليد گفت: روزي خواهد رسيد كه همين كشورها التماس كرده و برگردند و تقاضاي ارتباط و برقراري روابط ديپلماتيك با كشور ما را داشته باشند.

 

وي با اشاره به اعدام عالم مجهد شيخ نمر ادامه داد: پس از اين اعدام آنها گفتند كه كاري كنيم كه اثر اين كار ما برچيده شود و از سوي ديگر تعرض و تخريب برخي اماكن آنها در ايران نيز بهانه‌اي به دست آنها داد كه البته مسئولان نيز اين حركت تخريب را نادرست خواندند.

 

*هويت سعودي‌ها برملا شده است

آیت الله مکارم شیرازی تاكيد كرد: امروز تمامي پرده‌ها كنار رفته و باطن و هويت سعودي‌ها برملا شده است حتي براي غربي‌ها نيز شخصيت عربستان مشخص شده به گونه‌اي كه يكي از روزنامه‌هاي غربي نوشته شود عربستان نفت، خرما و تروریسم صادر می کند.

 

وي عنوان داشت: زادگاه و کانون تروریست ها عربستان سعودی است و انديشه‌هاي تكفيري‌گري در اين كشور ترويج مي‌يابد كه شاهد هستيم در مدارس خود نيز به اين امر اهتمام دارند.

 

اين مرجع تقليد خطاب به علماي جهان اسلام گفت: علماي اسلام بايد ريشه‌هاي اين انديشه‌ها را با منطق از بين برده تا افراد فريب اين افكار پوچ نشوند.

 

*ريشه تمام مشكلات منطقه وهابيت تكفيري است

آیت الله مکارم شیرازی تاكيد كرد: ريشه تمامي مشكلات منطقه وهابيت تكفيري است و آنها تا اين اعتقادات را رها نكنند مشكلات همچنان باقي خواهد ماند.

نظر شما