شناسهٔ خبر: 10241487 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امیرعبداللهیان در تماس تلفنی نماینده دبیرکل سازمان ملل در لبنان عنوان کرد

اعدام شیخ نمر خطای راهبردی عربستان/ حمایت تهران از ثبات و امنیت لبنان

معاون وزیر خارجه کشورمان در تماس تلفنی نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان با تأکید بر حمایت ایران از ثبات و امنیت لبنان، اعدام شیخ نمر را خطای راهبردی عربستان برشمرد که تبعات سختی برای این کشور دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، خانم سیگرید کاخ نماینده دبیرکل سازمان ملل در لبنان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه کشورمان از تبادل آتش در جنوب لبنان بین رژیم صهیونیستی و لبنان ابراز نگرانی کرد.

وی با توجه به شرایط حساس منطقه خواستار کمک ایران برای خویشتنداری لبنان و توقف هر اقدامی که ممکن است جنگ را توسعه دهد شد و بر ضرورت ثبات و امنیت لبنان تاکید کرد.

خانم کاخ با اشاره به تنش‌های سیاسی اخیر در روابط ریاض و تهران، اوضاع منطقه را خطیر خواند.

امیرعبداللهیان اقدامات رژیم صهیونیستی در یهودی سازی قدس و توسعه شهرک سازی و ایجاد بحران در منطقه را عامل اصلی بی ثباتی برشمرد و افزود: تهران از ثبات و امنیت لبنان حمایت می‌کند.

معاون وزیر خارجه با اشاره به خطاهای مکرر سعودی در منطقه و از جمله تلاش این کشور در بی ثبات  ساختن لبنان افزود: اعدام و گردن زدن عالم دینی شهید شیخ نمر که منادی دموکراسی خواهی و آزادی بیان در سعودی بود، خطای راهبردی جدید عربستان سعودی است که تبعات سختی بر این کشور و تاثیر نامطلوبی در جهان اسلام و منطقه دارد.

خانم کاخ همچنین عنوان کرد که به زودی در تهران رایزنی‌های خود در خصوص امنیت منطقه و لبنان را تکمیل خواهد کرد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/MSICYS

نظر شما