شناسهٔ خبر: 10227166 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

پیشنهاد وزارت بهداشت برای بودجه سال ۹۵ حوزه سلامت

دکتر حریرچی در باره بودجه سال آینده حوزه بهداشت و درمان گفت: تلاش داریم بودجه بهداشت و درمان از بودجه جاری خیلی تاثیر نگیرد و قسمت عمده از کمک دولت و بیمه‌ها تامین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شکه خبر، سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص پیشنهاد وزارت بهداشت برای بودجه سال 95 اظهار کرد: پیشنهاد ما این بوده است که بودجه بهداشت و درمان از بودجه‌های جاری تاثیر نگیرد و قسمت عمده آن از تغییر اقدامات بیمه‌ها و مالیات بر کالاهای آسیب رسان تامین شود. با توافق سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار بر این شده که یک درصد ارزش افزوده مستقیما به ما داده شود. طرحی را ارائه کردیم که با اجرایی شدن آن سالیانه 11 هزار میلیارد تومان از طریق مالیات بر کالاهای آسیب رسان از جمله سیگار ایجاد می‌شود. که می‌تواند علاوه بر کاهش بیماری درآمدی برای بهداشت و درمان محسوب شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تلاش داریم نسبتی از ارزش افزوده را در حوزه بهداشت و درمان افزایش دهیم،همچنین مالیات بر کالاهای آسیب‌ رسان علاوه بر اینکه کاهش بار بیماری‌ها را به همراه دارد درآمدی برای بهداشت و درمان محسوب می‌شود.

دکتر حریرچی درباره نقش طب سنتی در حوزه درمان کشور نیز گفت: ایران کشوری است که در آن بار مراجعه به مطب‌ها نسبت به کشورهای مشابه بیشتر بوده است، بنابراین طب سنتی باید به سمتی پیش رود که میزان مراجعات را با اقدامات پیشگیرانه کاهش دهد.

 

دانلود

نظر شما