شناسهٔ خبر: 1020783 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي مشهد:‌

9 ميليارد تومان اعتبار جهت رفع مشكلات جمعيت حاشيه‌نشيني شهر مشهد دريافت کرده‌ايم

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: از سوي دولت 9 ميليارد تومان اعتبار به دانشگاه علوم پزشكي مشهد حواله شده است و اميدواريم تا پايان امسال جمعيت غيرقابل پوششي در خصوص حاشيه‌نشين‌هاي شهر مشهد نداشته باشيم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» از مشهد، حميدرضا بهرامي امروز در نشست خبري هفته دولت در جمع خبرنگاران و هيات رئيسه دانشگاه علوم پزشكي مشهد در سالن شوراي اين دانشگاه بیان داشت: در شش ماه گذشته سه بحث كلي در مشهد مطرح بود كه مهمترين آن بحث حاشيه‌نشيني در اين شهر مقدس و تلاش براي رفع مشكلات مردمی بود كه در اين بخش از شهر ساكن هستند.

 

وي ادامه داد: در طول مدت 50 روز سرشماري لازم از جمعيت حاشيه شهرمشهد صورت گرفت و محل‌هاي حاشيه‌نشين اين شهر بلوك بندي شده و توانستيم تمام خانواده‌ها را به كارت بهداشت مجهز كنيم.

 

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي مشهد ادامه داد: ما در ارائه خدمت براي حاشيه نشين‌هاي شهر مشهد تلاش خود را به نحوي انجام داده‌ايم كه توانسته‌ايم 30 پايگاه خود را به 47 پايگاه ارتقا داده و يك ميليون و 160 هزار نفر جمعيت حاشيه‌نشين اين شهر را سرشماري کرده و خدمات مورد نيازشان را در اختيارشان قرار دهيم.

 

بهرامی با بيان اينكه 9 ميليارد تومان حواله از سوي دولت در خصوص حاشيه‌نشينان شهر مشهد به ما اختصاص داده شده است، افزود: اميدواريم امسال جمعيت غيرقابل پوشش در خصوص حاشيه‌نشين‌هاي شهر مشهد را نداشته باشيم و بتوانيم خدمات لازم را در خصوص اين افراد ارائه و از مشكلات حاشيه‌نشيني بكاهيم.

 

وي افزود: تكميل واحدهاي ارائه دهنده خدمت كه از سوي واحد بهداشت دانشگاه داراي شرايط ملكي خوبي نبودند از كارهاي ديگر انجام شده است و مي‌توانيم به جرات بگوييم 137 واحد بهداشتي در حال احداث در دستور كار ما است و 65 خانه بهداشت نيازمند به ترميم را نيز با بودجه دريافتي عمران خواهيم كرد.

 

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي مشهد در پايان با بيان اينكه پزشك خانواده روستايي به عنوان فردي كه در محل استراتژيك خدمت مي‌كند داراي اهميت بسيار بالايي است، گفت: تلاش كرده‌ايم تا پزشكان در حال كار در روستاها را نسبت به مدت زمان مستقر شدن شان در روستا ترغيب كنيم و اميدواريم مدت زمان استقرار پزشكان در روستا را كه از 16 روز به 24 روز افزايش پيدا كرده، طولاني‌تر کنیم.

نظر شما