شناسهٔ خبر: 10207745 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

عربستان روابط با ایران را قطع کرد

وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد که روابط دیپلماتیک این کشور با ایران را قطع کرده و از هیأت دیپلماسی ایرانی خواسته است ظرف ۴۸ ساعت خاک این کشور را ترک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل آنا، وزیر امور خارجه عربستان و رئیس اداره رسانه‌ای این کشور به طور مشترک در یک کنفرانس خبری در مورد آتش سوزی سفارت عربستان و کنسولگری این کشور در ایران موضع گرفتند.

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در این کنفرانس خبری مدعی شد که نیروهای ایرانی هیچ تلاشی برای جلوگیری از تجاوز به ساختمان سفارت و کنسولگری انجام ندادند.

وی ضمن طرح این ادعا که «حکومت ایران کارنامه طولانی در تجاوز به هیأت‌های دیپلماتیک دارد»، ادامه داد: «حمله به سفارت، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و این موضوع به شورای امنیت گزارش شده است.»

الجبیر گفت که روابط دیپلماتیک این کشور با ایران را قطع کرده و از هیأت دیپلماسی ایرانی خواسته است ظرف ۴۸ ساعت خاک این کشور را ترک کنند و این تصمیم در راستای منافع کشور اتخاذ شده است.

الجبیر تصریح کرد: «آماده مقابله با ایران به هنگام تهدید امنیت خود هستیم، ریاض به سیستم قضایی دیگر کشورها احترام می‌گذارد و هیچ‌گونه دخالتی را نیز در سیستم قضایی خود نمی‌پذیرد.»

نظر شما