شناسهٔ خبر: 10196965 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجمع اعترض آمیز در کوت و کربلا در محکومیت جنایت آل سعود

بغداد- ایرنا- اهالی کوت مرکز استان واسط و کربلای معلا در کشور عراق روز یکشنبه در اعتراض به اعدام شیخ آیت الله نمر باقر النمر تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اهالی و کارکنان دولتی شهر کوت و کربلای معلا با تجمع در برابر ساختمان مرکزی شورای استان این دو شهر، با در دست گرفتن تصاویر شیخ شهید آیت الله نمر النمر علیه رژیم سعودی شعارهای محکومیت سر دادند.
اهالی این دو شهر در تظاهرات خود خواستار قطع روابط با عربستان سعودی و بستن سفارت این کشور در بغداد و اخراج سفیر ریاض از کشورشان شدند.
همچنین عده ای از معترضین خواستار قطع واردات کالا از کشور عربستان سعودی در پاسخ به هتک حرمت علمای دین توسط رژیم آل سعود شدند.
برپایی این تظاهرات در حالیست که شامگاه شنبه گذشته ، جمعی از اهالی کوت به صورت خودجوش به خیابان ها آمده و شهادت آیت الله نمر را محکوم کردند.
از طرفی دانشجویان دانشگاه مستنصریه بغداد در یک فراخوان عمومی قرار است بعد از ظهر امروز یکشنبه در محکومیت جنایت اعدام شیخ شهید آیت الله نمر النمر تظاهراتی برگزار کنند.
انتظار می رود در روزهای آینده شهرهای مختلف عراق از جمله بغداد شاهد تظاهرات خودجوش مردمی در محکومیت شهادت شیخ آیت الله نمر باقر النمر شود.
خاورم *4*353*1770*1579

نظر شما