شناسهٔ خبر: 10184609 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پی شهادت شیخ «نمر باقر النمر»؛

عزای عمومی در قطیف/تظاهرات در قطیف و العوامیه/ اعلام آماده باش در قطيف

خبرگزاری شبستان: مردم عربستان در قطیف و العوامیه به علت شهادت شیخ«نمر باقر النمر» تظاهرات کردند و به همین مناسبت در قطیف عزای عمومی اعلام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل العهد، در پی شهادت شیخ «نمر باقر النمر» روحانی برجسته شیعه عربستانی، مردم عربستان در العوامیه امروز ساعت 14:15 تظاهراتی را در محکومیت این جنایت در نزدیکی مسجد جامع امام حسین(علیه السلام) برگزار کردند.

برگزار کنندگان این تظاهرات در بیانیه ای اعلام کردند: این جنایت را محکوم می کنیم و به خون پاک و شیخ نمر و محمد الشیوخ و محمد صویمل و علی الربح وفاداریم.

در همین حال، قطیف نیز به علت شهادت شیخ نمر عزای عمومی اعلام کرد و معترضان برخی از جاده را بستند.

معترضان در خیابان الثورة (انقلاب) قطیف تجمع کردند.

معترضان در العوامیه و قطیف در عربستان و برخی از مناطق مختلف بحرین اعدام شیخ نمر را محکوم کردند.

منابع خبری از آماده باش عمومی در القطيف در شرق عربستان در پي اعدام شيخ نمر باقر النمر روحانی مبارزه عربستانی خبر دادند و اعلام کردند خبرهايی از فرار نظاميان سعودی از مواضع خود در اين منطقه گزارش شده است.

گفتنی است، النمر باقر النمر ۱۳۷۹ قمری در عوامیه متولد شد؛ النمر یک مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی بود .او در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال ۲۰۱۲ میلادی بازداشت شد. در روز چهارشنبه ۱۵ اکتبر ۲۰۱۴ میلادی دادگاه جنایی عربستان سعودی نمر النمر را به دلیل اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم کرد.

نظر شما