شناسهٔ خبر: 10167825 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

المیادین:شیخ نمر اعدام شد

در بیانیه وزارت کشور عربستان آمده است که صبح امروز-شنبه-در 12 منطقه 47 نفر از جمله شیخ نمر النمر رهبر شیعیان عربستان و «فارس الشویل» به اتهام تروریسم و تحریک اعدام شدند.

صاحب‌خبر -

شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد که «شیخ نمر باقر النمر»رهبر شیعیان عربستان امروز اعدام شد.

به گزارش جماران به نقل از المیادین،وزارت کشور عربستان اعلام کرد که شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان این کشور به اتهام تروریسم اعدام شد.

شبکه تلویزیونی العربیه نیز اعلام کرد که وزارت کشور عربستان با صدرو بیانیه ای اعلام کرد که حکم اعدام 47 نفر به اتهام تروریسم به اجرا درآمد.

در این بیانیه آمده است که صبح امروز-شنبه-در 12 منطقه 47 نفر از جمله شیخ نمر النمر و «فارس الشویل» به اتهام تروریسم و تحریک اعدام شدند.

شیخ نمر ژوئیه 2012 (تیر ماه 91) به اتهام «ایجاد فتنه طایفه ای» و «سرپیچی از اطاعت ولی امر» و نیز «تشکیل گروه تروریستی با هدف به قتل رساندن نیروهای امنیتی"» در منطقه «العوامیه» در استان «القطیف» در شرق عربستان بازداشت شده بود.

در واکنش به اعدام شیخ نمر،برادر رهبر شیعیان عربستان گفت:اجرای حکم اعدام ما را غافلگیر کرد.

وی افزود:اعدام شیخ نمر واکنش منفی به موضع گیری ها و دیدگاه هایش صورت گرفت و از همه می خواهیم که واکنش های آنها در چارچوب مسالمت آمیز باشد.

برادر رهبر شیعیان عربستان تصریح کرد:ما خواستار آن هستیم که واکنش ها در سطح این حادثه شنیع باشد و از چارچوب مسالمت آمیز تخطی نکند.


نظر شما