شناسهٔ خبر: 10166079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

برف و کولاک در آذربایجان شرقی/ راه ارتباطی 480 روستا مسدود است

استان‌ها > آذربایجان شرقی - با ورود سامانه بارش زا به همراه توده هوای سرد به شمالغرب کشور، بارش برف و کولاک که از شب گذشته آغاز شده بود موجب مسدود شدن راه ارتباطی 480 روستا در آذربایجان شرقی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، "توحید اخلاقی" مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از مسدود شدن راه ارتباطی 480 روستا خبر داد و گفت: با تلاش همکاران راهداری، عملیات بازگشایی راه‌های روستایی مسدود شده از اول وقت امروز در این مناطق آغاز شده است‌.

وی با اشاره به استقرار بیش از1100 راهدار در قالب 75 گروه راهداری ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی استان، افزود: همکاران راهداری به صورت شبانه روزی در تمامی محورهای اصلی، فرعی و روستایی تلاش می‌کنند تا سفر راحتی را برای رانندگان دراین فصل فراهم کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: راه ارتباطی 250 روستا در میانه، 120 روستا در چاراویماق، 40 روستا در هشترود، 30 روستا در بستان آباد و 20 روستا در مراغه و تعدادی نیز در هریس و اسکو مسدود است‌.

اخلاقی افزود: در حال حاضر علاوه بر 812 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک اداره کل راه و شهرسازی استان، 265 دستگاه ماشین آلات متعلق به بخش خصوصی در محورهای مواصلاتی استان به ویژه آزادراه پیامبراعظم (ص) مستقر شده‌اند‌.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با بیان اینکه راهدارخانه‌های این اداره کل برای ارائه خدمات به مسافران و رانندگان تجهیز شده است، اضافه کرد: 80 دستگاه انواع ماشین آلات پیمانکاران طرف قرارداد با این اداره کل نیز برای راهداری زمستانی در آزاد راه تبریز- زنجان مستقر شده است‌.

آزاد راه تبریز - تهران بازگشایی شد

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی اعلام کرد: بدنبال فروکش کردن کولاک برف و مناسب شدن وضعیت، آزاد راه تبریز - تهران باز شد.

سرهنگ جواد ناموران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال بارش برف و وقوع کولاک و لغزندگی، این آزاد راه مسدود شده بود که با تلاش عوامل راهداری و پلیس بازگشایی و هم اکنون تردد در آن جریان دارد.

وی با تاکید بر اینکه در برخی نقاط این آزاد راه به علت مه شدید دید کافی وجود ندارد افزود: رانندگانی که قصد عبور از تمامی محور های استان آذربایجان شرقی را دارند باید قبل از سفر از طریق شماره تلفن 110 پلیس از وضعیت جاده ها اطلاع کسب کنند.

سرهنگ ناموران از مردم خواست از مسافرت های غیر ضروری در جاده های استان با توجه به شرایط آب و هوایی حاکم خودداری و در صورت ضرورت سفر مواد خوراکی، پوشاک مناسب و پتو به اندازه کافی به همراه داشته باشند.

وی تاکید کرد: رانندگان پیش از سفر بخاری و برف پاکن های خودرو خود را کنترل و نسبت به وضعیت فنی خودرو اطمینان حاصل کنند و در هنگام حرکت نیز سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

آزاد راه تبریز - تهران به طول 630کیلومتر از مهمترین و پرتردد ترین راه های ارتباطی کشور به شمار می رود که از این طریق راه زمینی ایران را به اروپا وصل می کند.

 

نظر شما