شناسهٔ خبر: 10164582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار خوزستان: شهدا، اسلام و ایران و انقلاب را به دنیا معرفی می‌کنند

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه تجلیل مردمی از مقام شهدا به صورت فراگیر در سطح استان خوزستان انجام شود، گفت: شهدا به شکلی جدید اسلام، ایران و انقلاب را به دنیا معرفی می کنند.

صاحب‌خبر -

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه تجلیل مردمی از مقام شهدا به صورت فراگیر در سطح استان خوزستان انجام شود، گفت: شهدا به شکلی جدید اسلام، ایران و انقلاب را به دنیا معرفی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، عبدالحسن مقتدایی در مراسم تجلیل مردمی از خانواده‎های معظم شهدای مدافع حرم که 11 دی ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اسلام با مرکزیت ایران و شیعی در مرز خود صیانت شده است. هرچه که وسعت بیشتر می‎شود شاید آسیب‎پذیری بیشتر شود و باید ابزار جدیدی برای صیانت از اسلام فراهم کرد.

وی گفت: عشق به اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی در دنیا موجب می‎شود که جوانان ما و مسئولان در آن حضور داشته باشند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه باعزت بودن یک ملت هزینه‎هایی را بر آن ملت وارد می‎کند، گفت: ملت ایران امروز مرجع شده و دنیا در بعد مادی و معنوی از این ملت انتظار دارد. پیش‌قراولانی که به شکل جدید اسلام، ایران و انقلاب را به دنیا معرفی می‎کنند همین شهدا هستند که در راس آن دوراندیشی مقام معظم رهبری قرار دارد. اگر غیر از این بود ایراد بر فقه شیعه می‎توان گرفت و اگر جهان‎شمول نبود باید در محدوده جغرافیایی خود قرار می‎داشت.

مقتدایی با بیان اینکه ملت ایران در نقاط مختلف دنیا مانند عراق حضور دارد، عنوان کرد: آنچه انقلاب اسلامی به ما القا کرده همان ایثار است که باید حفظ شود و در حال حاضر شهدا حافظ آن هستند.

وی با اشاره به تاسیس مؤسسه خیریه‎ای با هدف کمک به سالمندان و ایتام، افزود: مایل هستم این مراسم تجلیل در سطح استانی به عنوان یک کار ابتکاری در مؤسسه خیریه طوبی انجام گیرد. باید این مراسم با هزینه شخصی از محل خیر در مکان خارج از دوایر دولتی با دعوت از همه مسئولان دولتی انجام گیرد.

به گزارش ایسنا؛ سردار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا نیز در این مراسم با بیان این که رزمندگان استان خوزستان در عراق و سوریه حضوری فعال داشته اند، گفت: این استان هزاران نفر را به آنجا اعزام کرده و صدها مجروح و 34 شهید را تقدیم کرده است که برای جهان اسلام افتخار است.

وی خطاب به خانواده‌های شهدای مدافع حرم گفت: اگر شهدای شما نبودند گروه‎های تکفیری به اهداف خود می‌رسیدند. هدف اینها تصرف کامل سوریه و عراق و سپس حمله به ایران بود. آنها بغداد را محاصره کردند و به 20 کیلومتری کربلا رسیدند و اگر شهادت این جوانان نبود تصرف سوریه و عراق بعید نبود.

خادم سیدالشهدا با اشاره به اینکه شهدا با شهادت خود امنیت در سوریه و عراق را ایجاد کردند، افزود: حضور زرمندگانی از افغانستان، عراق، لبنان و پاکستان در مقابل تکفیریان به دلیل شهادت رزمندگان ایرانی است. شهادت جوانان کشورمان آنها را به جنگیدن تشویق کرد.

فرمانده قرارگاه کربلا گفت: در آیات قرآن کریم آمده است که در زمان مرگ تاخیری وجود نخواهد داشت و براین اساس شهادت نوع مرگ را تعیین می‎کند اما زمان آن را مشخص نمی‎کند.

وی عنوان کرد: پس از جنگ تحمیلی روحیه شهادت‎طلبی در مردم مرده بود اما با گشوده شدن این راه روحیه انقلابی و شهادت‎طلبی میان جوانان آنچنان محکم شده که آماده جنگ و دفاع هستند.

به گزارش ایسنا؛ حجت‎الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: مردم فهیم و بصیر در سراسر کشور و استان خوزستان قدردان شهدای مدافع حرم هستند.

وی اظهار کرد: مردم شهدای مدافع حرم را همانند شهدای دفاع مقدس بلکه باشکوه‎تر ارج می‎نهند. این برنامه جهت تجلیل خانواده‎های شهدا و ادامه مسیر شهدا تدوین شده است.

حسن زاده افزود: آینده این دفاع بسیار روشن است. در حال حاضر شاهد عقب‎نشینی‎های مکرر دشمن نه‎تنها از نظر نظامی بلکه سیاسی و فرهنگی و اجتماعی هستیم و می‌بینیم که آمریکا و متحدانش روز به روز با شکست‎های بیشتری مواجه هستند.

انتهای پیام

نظر شما