شناسهٔ خبر: 10087867 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

موشک عماد تحویل یگان های عملیاتی شد

موشک بالستیک عماد، یکی از جدیدترین دستاوردهای مدافعان این سرزمین به صورت انبوه در اختیار یگان های عملیاتی پاسداران کشور قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تحویل سامانه‌های موشکی «عماد» به یگان های عملیاتی سپاه خبر داد و گفت که احتمال دارد از این موشک در رزمایش آتی سپاه نیز استفاده شود.

موشک عماد که سردار سلامی آن را نمونه پیشرفته موشک «قدر» عنوان کرد، نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است که می‌تواند اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده به طور کامل منهدم کند.

 

آزمایش موشک عماد همانند سایر پیشرفت های علمی و نظامی ایران خشم و ناراحتی بدخواهان را به دنبال داشت و رسانه ها و مقامات امریکایی تلاش کردند با فضاسازی و جنجال این موفقیت را تحت الشعاع قرار داده و آن را بهانه ای برای افزایش فشار به ایران سازند.

 

رسانه های امریکا در شرایطی آزمایش موشک عماد را نقض برجام و قطعنامه تحریمی شورای امنیت دانستند که مقامات رسمی امریکا هرگز حاضر نشدند به شکل واضح این ادعا را اعلام کنند، اما بارها با اظهارات تهدیدآمیز و ابراز نگرانی از نقض برجام، به تبلیغات ضد ایرانی رسانه هایشان کمک کردند.

 

بر اساس قطعنامه 1929 که در ژوئن 2010 به تصویب شورای امنیت رسید ایران از هر گونه آزمایش موشک های بالستیک منع شده است، اما این قطعنامه در قطعنامه جدید 2231 که (قرار است پس از برجام اجرایی شود) لغو شده است.

در قطعنامه جدید، تصریح شده که ایران حق آزمایش موشک‌های بالستیک که قابلیت سوار شدن کلاهک های هسته ای را داشته باشد، ندارد و براساس همین محرومیت، امریکایی ها ادعا می کنند که تست موشک عماد، ناقض برجام است.

این در حالی است که بر اساس ده ها بند دیگر برجام و قطعنامه های جدید سازمان ملل و آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران اصولا به دنبال کلاهک هسته ای نیست که بخواهد آن را روی عماد یا هر موشک بالستیک دیگری بنشاند.

 

 

موشک بالستیک و سوخت مایع «عماد» در تاریخ 19 مهر ماه سال جاری و در آستانه ماه محرم آزمایش شد و 1700 کیلومتر بُرد دارد.

 

نظر شما