شناسهٔ خبر: 10067479 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

کاهش نرخ سود بین بانکی به ۲۲ درصد

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از کاهش نرخ سود بازار بین بانکی به ۲۲ درصد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، اصغر میرمحمد صادقی گفت: بازار بین بانکی یکی از اجزای بازار پول است که بانک ها و موسسات اعتباری برای تأمین مالی کوتاه مدت همکاری می کنند.

وی افزود: نقش نخست مداخله فعال و موثر بانک مرکزی برای اجرای سیاست های پولی از طریق راهبری نرخ های سود و نقش دوم انتقال نقدینگی به شکل مطلوب از موسسات مالی دارای مازاد به موسساتی است که کسری منابع دارد.

میرمحمدصادقی اضافه کرد: با توجه به اقداماتی که بانک مرکزی امسال انجام داده یک مورد در خصوص کاهش و مدیریت اضافه برداشت های بانک ها از طریق بانک مرکزی و دیگری مداخله مستقیم و غیرمستقیم بانک مرکزی است که توانست نرخ سود بازار بین بانکی را که اسفند گذشته حداقل 28 درصد بود و در فروردین و اردیبهشت امسال به بیش از 29 درصد رسید، در ماه جاری به حداقل 22 درصد کاهش دهد.

میرمحمد صادقی گفت: این نوید خوبی است که با توجه به اقداماتی که بانک مرکزی انجام داده و نرخ سود بازار بین بانکی را حداقل 8 واحد درصد کاهش داده است این مدیریت بهینه و نقدینگی در بانک ها موجب شود به سمت اصلاح نرخ سود تسهیلات و سپرده های بانکی برویم و بتوانیم با هزینه کمتری منابع بانکی را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

نظر شما