شناسهٔ خبر: 10026274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

ثبت‌نام 353 داوطلب مجلس در گیلان / 94 نفر در رشت ثبت‌نام کردند

353 داوطلب برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در گیلان ثبت‌نام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 11 حوزه انتخابیه گیلان آستارا، تالش، رشت، فومن، صومعه‌سرا، انزلی، رودبار، لاهیجان، لنگرود، رودسر و آستانه‌اشرفیه انجام شد.

از 28 آذرماه تا لحظه مخابره این خبر تعداد 353 نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از گیلان نام‌نویسی کردند و ثبت‌نام تا ساعت 21 امشب ادامه دارد.

استاندار گیلان دقایقی پیش در حوزه انتخابیه استان اظهار کرد: تاکنون 353 نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در 11 حوزه انتخابیه گیلان ثبت نام کردند که 29 نفر خانم هستند.

محمدعلی نجفی افزود: تعداد ثبت‌نام کنندگان نسبت به دوره قبل 151 نفر بیشتر است که 75 درصد را شامل می‌شود.

وی اعلام نتایج کامل اسامی ثبت‌نام کنندگان را فردا عنوان کرد و یادآور شد: رشت 94 نفر و لاهیجان 35 نفر و آستارا 34 نفر بیشترین ثبت‌نامی‌ها را در گیلان دارد.

به گزارش فارس، صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از پنجم تا 14 دی‌ماه توسط هیئت‌های اجرایی بررسی می‌شود و پس از آن افراد رد صلاحیت شده فرصت دارند از 16 تا 19 دی‌ماه اعتراض خود را ارائه دهند تا هیئت‌های نظارت بر انتخابات آنها را بررسی کنند و نتیجه را تا 26 دی به شورای نگهبان دهند.

اسامی نهایی کاندیداها در 20 بهمن ماه امسال توسط شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می‌شود و این وزارتخانه اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را در 27 بهمن به حوزه‌های انتخابیه می‌دهد تا فردای این روز، فرمانداران اسامی را منتشر کنند.

از 29 بهمن ماه امسال تا پنجم اسفند به مدت یک هفته زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات خواهد بود و مردم در هفتم اسفند ماه امسال با حضور در پای صندوق‌های رأی فرد منتخب و اصلح خود را روانه مجلس می‌کنند.

انتهای پیام/2300/ذ30/ث3001

http://fna.ir/DDCIQ1

برچسب‌ها:

نظر شما