شناسهٔ خبر: 1002585 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس دانشگاه بیرجند:

تعداد دانشجویان ورودی جدید دانشگاه بیرجند 2300 نفر است/ اختصاص خوابگاه به تمامی دانشجویان دوره روزانه دانشگاه

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه تعداد دانشجویان ورودی امسال دانشگاه بیرجند2300 نفر است، گفت: این دانشگاه امسال در سه رشته جدید در مقطع ارشد و یک رشته جدید در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، خلیل خلیلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه بیرجند با بیش از 13هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه و قطب دانشگاهی منطقه شرق کشور است، گفت: از این تعداد بیش از 300 دانشجو در مقطع دکترا و 2500 نفر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

 

وی افزود: هم‏ اکنون دانشگاه بیرجند دارای 14 آموزشکده و دانشکده بوده که سه آموزشکده و یک دانشکده آن در نقاط مختلف استان قرار داد.

 

رئیس دانشگاه بیرجند بیان داشت: هم‏ اکنون در دانشگاه بیرجند 31 کد رشته دکتری، 137 کد رشته کارشناسی ارشد و 92 کد رشته کاردانی و کارشناسی فعال است.

 

خلیلی با بیان اینکه تعداد دانشجویان ورودی امسال دانشگاه بیرجند2300 نفر است، گفت: این دانشگاه امسال در سه رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد و یک رشته جدید در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو دارد.

 

وی به برنامه‏ های جدید دانشگاه بیرجند در سال تحصیلی 93-94 اشاره کرد و گفت: تغییر سیاست اسکان خوابگاهی و اولویت‌های آن و تعمیرات و بهسازی خوابگاه‌ها را از جمله این برنامه‌‏ها در زمینه رفاهی دانشجویان عنوان کرد.

 

اختصاص خوابگاه به تمامی دانشجویان دوره روزانه دانشگاه

 

رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد: بر اساس تصمیم جدید دانشگاه به تمامی دانشجویان ورودی امسال در دوره روزانه خوابگاه اختصاص خواهد یافت و علاوه بر آن تمامی دانشجویان خواهر در خوابگاه‏‌های ملکی و یا تحت نظارت دانشگاه اسکان می‏‌یابند.

 

خلیلی گفت: در بخش اداری نیز سعی شده است تا نیروی انسانی، امکانات و فضا به صورت بهینه استفاده شود، بر همین اساس مدیریت آموزشی دانشگاه و آموزش دانشکده‌‏های مستقر در پردیس شوکت اباد تجمیع شده و به صورت یکپارچه خدمت رسانی خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی دانشگاه هم اکنون آماده بهره برداری است، افزود: این کتابخانه در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

 

رئیس دانشگاه بیرجند افزود: همچنین پروژه آموزشکده سربیشه نیز در حال حاضر آماده بهره برداری است.

 

انعقاد تفاهم نامه تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه بیرجند و دانشگاه ملی پوسان کره‏‌جنوبی

 

خلیلی با بیان اینکه در بخش سلف سرویس دانشگاه نیز تجهیز صورت گرفته است و فعالیت‏‌های سلف نیز تجمیع خواهد شد، گفت: در بخش روابط بین‏‌الملل و بین‏‌دانشگاهی برنامه‏‌هایی برای گسترش روابط بین‏‌ا‌لمللی پیش بینی شده و هم‌‏اکنون نیز یک مورد تفاهم‏نامه با دانشگاه ملی پوسان کره‌‏جنوبی منعقد شده که براساس آن تبادل دانشجو و استاد و فعالیت‏‌های علمی و پژوهشی مشترک انجام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه تعداد دانشجویان ورودی امسال دانشگاه بیرجند 2300 نفر است، گفت: ثبت‏‌نام اینترنتی ورودی‌‏های جدید مطابق تقویم آموزشی دانشگاه بیرجند از ابتدای شهریور ماه آغاز می‏‌شود و کلاس ها نیز از 22 شهریور آغاز خواهد شد و ثبت نام دانشجویان دکتری هم از ابتدای شهریور خواهد بود.

 

دانشگاه‏‌ها نباید جولانگاه سیاسی گروه‌‏های سیاسی چپ و راست باشد

 

رئیس دانشگاه بیرجند در خصوص طرح استیضاح وزیر علوم و تاثیر آن بر برنامه‏‌های دانشگاه‌‏ها هم گفت: اگر چه دانشگاه‏ها دارای برنامه‌‏ریزی‏‌های درونی خود هستند اما برنامه‏‌ریزی‏‌های کلان توسط  وزارت علوم در 9 ماه گذشته باعث ارتقاء کیفیت در بعد آموزش و پژوهش شده است.

 

خلیلی با اشاره به اینکه مسائل مطرح شده در حوزه آموزش عالی کشور و طرح استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ایام نزدیک به بازگشایی دانشگاه‌‏ها قدری دغدغه در محیط دانشگاه‌‏ها ایجاد کرده است، گفت: جای نگرانی وجود ندارد چراکه موضوع استیضاح بیشتر از هر چیز دیگر فرصتی را فراهم خواهد کرد تا در هفته دولت، گفتمان عالمانه بیشتری بین دولت و مجلس صورت پذیرد و قطعا نه تنها شکافی بین دولت و مجلس ایجاد نخواهد کرد بلکه تفاهم و تعادل ایجاد شده اتفاق مبارکی را در راستای همدلی دولت و مجلس در هفته دولت رقم خواهد زد.

 

وی تاکید کرد: همان‏طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دانشگاه‌‏ها نبایدجولانگاه سیاسی باشد و مورد استفاده گروه‌‏های سیاسی اعم از چپ و راست و هر دسته و حزب دیگری باشد بلکه دانشگاه باید مطابق اهداف و رسالتش محل تحلیل‏‌های علمی و نقدهای عالمانه باشد.

نظر شما