شناسهٔ خبر: 10025435 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمان از واحد استعلامات داوطلبان نامزدی انتخابات بازدید کرد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان به همراه رئیس کل دادگستری، معاون سیاسی و امنیتی استانداری و جمعی از مسئولان از واحد استعلامات داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی عصر جمعه در آخرین روز نام نویسی داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ساختمان دادگستری استان کرمان رفت و روند رسیدگی به استعلام داوطلبان نامزدی را از نزدیک بررسی کرد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان در این بازدید گفت: پس از ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، فهرست افراد ثبت نامی از سوی وزارت کشور به دادستانی کل ارسال و از آنجا به دادگستری های سراسر کشور ارسال می شود.
یدالله موحد افزود: پاسخ استعلامات باید پنج روز پس از دریافت فهرست افراد ثبت نامی از سوی دادستانی کل کشور به وزارت کشور ارسال شود.
وی گفت: دادگستری استان ها 48 ساعت فرصت دارند که سوابق داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را بررسی و به دادستانی کل کشور اعلام کنند.
وی با بیان این مطلب که فهرست اسامی داوطلبان براساس چهار بانک اطلاعاتی موجود در دادگستری استان کرمان بررسی می شود ادامه داد: این فهرست به سازمان زندان ها، سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادگستری شهرستان ها نیز ارسال می شود تا سوابق احتمالی افراد را اعلام کنند.
رئیس کل دادگستری کرمان گفت: پس از بررسی پیشینه و سوابق داوطلبان، پرونده تحویل گروه مستندسازی می شود که در صورت وجود سابقه کیفری، نسبت به مستندسازی این موارد اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه واحد استعلامات داوطلبان نامزدی به صورت 24 ساعت فعال است، گفت: پیش بینی می شود که تا نهم دی ماه این واحد در استان کرمان فعال باشد.
موحد افزود: واحد استعلامات داوطلبان نامزدی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 10 روز قبل از آغاز ثبت نام داوطلبان، فعالیت خود را آغاز کرده است.
معاون استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان کرمان هم گفت: سوابق داوطلبان نامزدی خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی علاوه بر دادگستری در مراجع دیگری از جمله نیروی انتظامی، اطلاعات و ثبت احوال نیز بررسی می شود.
حمید ذکاء اسدی بر رعایت دقیق قانون انتخابات در تمامی مراحل برگزاری این رویداد تاکید کرد.
نام نویسی داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از 26 آذر تا دوم دی انجام شد.
7440/3028

نظر شما