شناسهٔ خبر: 10014616 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

ثبت نام 76 داوطلب نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه

ایرنا

صاحب‌خبر -

فضل الله رنجبر شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاوه بر افرادی که با ارائه مدارک کامل ثبت نامشان قطعی شده در این مدت 9 نفر نیز ثبت نام اولیه انجام داده اند و تا پایان وقت فردا برای تکمیل مدارک و قطعی کردن ثبت نام خود فرصت دارند.
وی ارائه اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکسدار و سه نسخه تصویر کلیه صفحات آن، عکس جدید 4*3 به تعداد 10 قطعه، اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل که معتبر باشد، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و نداشتن اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی را مدارک مورد نیاز به منظور ثبت نام از داوطلبان دهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.
رنجبر خاطرنشان کرد: امروز و در ششمین روز از کار ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی 21 نفر موفق به ثبت نام قطعی شدند و 9 نفر نیز ثبت نام اولیه انجام دادند.
رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه گفت: از مجموع این 30 نفر که موفق به ثبت نام قطعی و اولیه شدند چهار نفر آنان را بانوان تشکیل می دهند.
وی یادآور شد: کار ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس فردا (جمعه) از ساعت 8 صبح آغاز و به احتمال فراوان تا ساعات پایانی شب ادامه خواهد یافت.
رنجبر ادامه داد: از پنجم تا چهاردهم دی ماه کار بررسی صلاحیت های داوطلبان انجام می شود و پس از آن افراد رد صلاحیت شده فرصت دارند از 16 تا 19 دی اعتراضشان را ارائه دهند تا هیات های نظارت بر انتخابات آنها را بررسی و نتیجه را تا 26 دی به شورای نگهبان گرارش دهند.
وی افزود: شورای نگهبان نظر نهایی خود را نسبت به اعتراض ها تا 16 بهمن اعلام خواهد کرد و در مرحله بعدی، اعتراض داوطلبان به نظر این شورا صورت می گیرد.
فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه اسامی نهایی در 20 بهمن از طرف شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می شود، گفت: این وزارتخانه اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را 27 بهمن به حوزه های انتخابیه برای انتشار اعلام می کند.
رنجبر در پایان اظهار داشت: زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس نیز از 29 بهمن تا پنجم اسفند به مدت یک هفته خواهد بود.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می شود که شهرستان کرمانشاه با یک میلیون نفر جمعیت دارای سه نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
7458/8066

نظر شما