شناسهٔ خبر: 10011944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثبت نام 28داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان سمنان

سمنان - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت : در ششمین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 28 نفر در این استان نام نویسی کردند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا میرزایی شامگاه روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا مجموع ثبت نام شدگان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه این استان را 73 نفر اعلام کرد که از این تعداد یک نفر زن هستند.
وی اظهار داشت : در مجموع تاکنون در حوزه های انتخابیه سمنان و مهدیشهر و سرخه 20 نفر ، دامغان 15 نفر ، گرمسار و آرادان 15 نفر و شاهرود و میامی 23 نفر نام نویسی کردند.
رئیس ستاد انتخابات سمنان یادآور شد: همچنین تا پایان روز گذشته که آخرین روز ثبت نام از داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود، هفت نفر ثبت نام کردند.
ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از شنبه بیست و هشتم آذرماه آغاز شده و فردا (جمعه چهارم دی ماه) پایان می یابد.
صلاحیت داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پنجم تا 14 دی ماه توسط هیات های اجرایی بررسی می شود و پس از آن، افراد ردصلاحیت شده فرصت دارند از 16 تا 19 دی اعتراضشان را ارائه دهند تا هیات های نظارت بر انتخابات آنها را بررسی کنند و نتیجه را تا 26 دی به شورای نگهبان دهند.
شورای نگهبان نظر نهایی خود را نسبت به اعتراضات تا 16 بهمن اعلام خواهد کرد و در مرحله بعدی، اعتراض داوطلبان به این نظر شورا صورت می گیرد. اسامی نهایی در 20 بهمن از طرف شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می شود و این وزارتخانه اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را در 27 بهمن به حوزه های انتخابیه می دهد تا فردای این روز، فرمانداران اسامی را منتشر کنند.
زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات از 29 بهمن تا پنجم اسفند به مدت یک هفته خواهد بود.
استان حدود 800 هزار نفری سمنان با دارا بودن هشت شهرستان ، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
6026/

نظر شما