شناسهٔ خبر: 10011805 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ششمین روز نام نویسی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در فرمانداری تهران

تهران - ایرنا - ستاد انتخاباتی فرمانداری تهران روز پنجشنبه و در ششمین روز از نام نویسی داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد حضور تعداد زیادی داوطلب نمایندگی مجلس بود که دراین میان می توان به حضور برخی چهره های مطرح و شناخته شده سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی مورد توجه خبرنگاران اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ششمین روز از ثبت نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی چهرهای سیاسی و اقتصادی سرشناسی همچون یحیی آل اسحاق (رئیس پیشین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران)، صادق خلیلیان( وزیر جهادکشاورزی دولت دهم)، فاطمه آلیا، زهره طبیب زاده نوری و الیاس نادران(نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی)، ابوالقاسم رئوفیان (دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین و سخنگوی جبهه ایستادگی) و سهیلا جلودار زاده (عضو شورای مرکزی خانه کارگر) برای نام نویسی به ستاد انتخابات فرمانداری تهران مراجعه کردند.
*الیاس نادران در حاشیه حضور خود برای نام نویسی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خصوص جمع بندی و ائتلاف گروه های اصولگرا به خبرنگاران گفت: از یکسال پیش تاکنون نشست های سه جانبه ای بین اصولگرایان برگزار می شود که توفیقاتی نیز در این مسیر حاصل شده است.
وی افزود: در آخرین جلسات از دیگر اصولگرایان نیز دعوت شد که با اجابت این گروه ها ائتلاف حداکثری از اصول گرایان شکل گرفت.
*یحیی آل اسحاق دیگر داوطلب نامزدی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مباحث اقتصادی یکی از مسایل مهمی است که بنابه دلایل مختلف باید با توجه به توانمندیهای موجود در کشور به رفع مشکلات ونواقص موجود در آن پرداخته شود.
*فاطمه آلیا دیگر داوطلب مراجعه کننده به ستاد انتخابات فرمانداری تهران نیز به خبرنگاران گفت: حضور در انتخابات چه برای داوطلبان نمایندگی و چه برای رای دهندگان به عنوان یک اصل مهم و اساسی برای نظام جمهوری اسلامی است.
وی افزود: چرا که پایه این نظام بر اساس مردم سالاری دینی تکوین یافته و این انتخابات سنگری برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی کشور است.
*سهیلا جلودارزاده نیز با اشاره به اینکه به جبهه اصلاح طلبان تمایل فکری دارد گفت: جلسات متعددی برای تعیین فهرستی از افراد اصلاح طلب برای انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی تشکیل شده که تاکنون 9 تا 10 نفر انتخاب شده است.
* محمود محمدی که خود را نخستین سخنگوی وزارت امور خارجه (71 تا 79) معرفی کرد از دیگر افرادی بود که امروز برای نام نویسی به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران وارد فرمانداری پایتخت شد.
* دبیر شاخه جوانان حزب اراده ملت که خود را به عنوان نماینده جوانان اصلاح طلب معرفی کرد نیز داوطلبی خود برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی را در فرمانداری تهران ثبت کرد.
وی با بیان اینکه به دعوت جمعی از جوانان اصلاح طلب برای شرکت در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده، گفت: لیست 30 نفره افراد اصلاح طلب در انتخابات از سوی شورای سیاستگذاری این حزب تایید می شود و اگر در این لیست قرار نگرفتم به نفع افراد اصلاح طلب در مجلس شورای اسلامی، انصراف می دهم.
* حسن سبحانی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی نیز امروز با حضور در فرمانداری تهران برای نمایندگی مجلس دهم ثبت نام کرد.
* حضور پر شور جوانان در ششمین روز از ثبت نام
در ششمین روز از ثبت نام مجلس شورای اسلامی حضور پرشور جوانان تحصیلکرده برای اعلام داوطلبی نمایندگی مجلس در فرمانداری تهران قابل توجه بود و بسیاری از جوانان با داشتن مدارک دکتری و کارشناسی ارشد برای ثبت نام به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در فرمانداری تهران حاضر شدند.
این افراد هدف خود از نام نویسی در انتخابات و نمایندگی مجلس را زمینه سازی برای افزایش ظرفیت علمی کشور عنوان کردند.
استان تهران در مجموع 35 کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که 30 کرسی مربوط به حوزه انتخابیه تهران و هر کدام از پنج کرسی دیگر به سایر حوزه های انتخابیه اصلی استان تعلق دارند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
تهرام/1699/1109/ 2079/7243/1625

نظر شما