شناسهٔ خبر: 10008056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری:

جايگاه خبرگان رهبري نبايد خدشه دار شود/آل سعود مي‌خواهد جهان اسلام را به فتنه بكشاند

خبرگزاری شبستان: نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: آل سعود در تلاش است تا اسلام جهادي را با تفكرات تكفيري گسترش داده و جهان اسلام را به فتنه بكشاند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله سید محمود هاشمی‌شاهرودی امروز (3 دي) در نهمین جلسه هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با کمیسیون های داخلی اين مجلس با اشاره به انتخابات اسفندماه گفت: شاكله و روحانيتي كه در مجلس خبرگان بوده، امروز به وجود آمده كه البته همزماني آن با مجلس شوراي اسلامي بايد تلاش كند كه سنگيني و وزانت خود را حفظ كند و البته دراين راستا دغدغه‌هايي را نيز به وجود آورده است.

وي بيان داشت: انتخابات مجلس شوراي اسلامي با شكل و رسم خاص خود بوده و رقابت‌هايي نيز دارد و نگراني ما بر اين است كه نكند اين شائبه در مجلس خبرگان رهبري نيز به وجود آمده كه با شان و شخصيت علما و روحانيت فاصله داشته باشد.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در تبليغات بايد ملاحظات لازم به عمل آمده و نبايد انتخابات خبرگان تحت جو و فضاي عمومي انتخابات مجلس شوراي اسلامي باشد.

* هدف اصلي تكفيري‌ها نابودي محور مقاومت يعني جمهوري اسلامي است

 

آيت الله هاشمي شاهرودي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع تكفيري‌ها اشاره كرد و گفت: امروز فتنه تكفيري‌ها و همچنين ائتلاف‌هاي آل سعود، آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها ايجاد شده كه خطرناك بوده و از اين رو اوضاع را حساس كرده است.

وي عنوان داشت: شعبه فتنه‌هاي تكفيري در جهان اسلام رو به افزايش بوده و نظام مقدس اسلامي ايرانمجور اصلي اين مقابله است.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جريان شكل‌گيري داعش گفت: برخي فكر مي‌كنند كه داعش و يا حتي جبهه النصره مربوط به سوريه و عراق است و ايران نبايد در آن دخالتي داشته باشد و اين در حالي است كه اين مسائل دقت بيشتري مي‌خواهد كه بايد توجه داشته باشيم.

آيت‌الله هاشمي شاهرودي افزود: بايد بدانيم كه اگر اين تكفيري‌ها از سوي نيروهاي مقاومت و مردمي عراق، لبنان و سوريه و همچنين مستشاران ايراني مقابله نمي‌شدند، امروز دشمن در حال جنگيدن در مرزهاي كشور ما بود.

وي تاكيد كرد: هدف اصلي تكفيري‌ها نابودي محور مقاومت يعني جمهوري اسلامي است و بايد بدانيم كه با تمام توان اجازه ندهيم دشمن به اهداف خودش برسد.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بيان اينكه امروز ائتلاف‌هايي كه به اسم مبارزه با تروريست ايجاد شده به دنبال مقابله با ايران هستند گفت: آنها ايران را حامي تروريست معرفي مي‌كنند و خودشان به اسم مبارزه با تروريست فرزندان شيخ زكزاكي و شيعيان نيجريه را به شهادت مي‌رسانند.

وي گفت: مسلمانان دنيا نبايد فريب آل سعود را بخورند و بايد بيدار شوند و بايد بدانيم كه شستشوي فكري در جهان اسلام در حال شكل گيري است تا بتوانند اسلام را به سبك خودشان معرفي و گسترش دهند.

آيت الله هاشمي شاهرودي گفت: آل سعود در تلاش است تا اسلام جهادي را با تفكرات تكفيري گسترش داده و جهان اسلام را به فتنه بكشاند.

نظر شما