شناسهٔ خبر: 10002163 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

ایسکانیوز گزارش می‌دهد

چه کسانی برای خبرگان آمدند؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، نام نویسی از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که از 26 آذرماه آغاز شده بود ساعت 24 چهارشنبه دوم دی به پایان رسید.

بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی دبیر ستاد انتخابات کشور بیشترین ثبت نام‌ها برای خبرگان در تهران بوده است، این آمار برای تهران 176 نفر است.در اصفهان 61 نفر و آذربایجان شرقی هم 46 نفر ثبت نام کردند.

در ادامه اسامی برخی از افرادی که در ستاد انتخابات کشور و یا فرمانداری‌ها برای کاندیداتوری اعلام آمادگی کرده اند به شرح زیر است:

ثبت نام کنندگان اولین روز

در اولین روز ثبت نام از کاندیداهای خبرگان رهبری آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری است که از حوزه انتخابیه کرمان کاندیدا شده است.

امان الله علیمرادی بردسیری برای حوزه کرمان ثبت‌نام کرد. وی مدرس حوزه و دانشگاه است و متولد ۱۳۴۲ است. وی اولین کسی بود که برای ثبت‌نام وارد ستاد انتخابات کشور شد.

سید مهدی دریاباری از مدرسین حوزه فیضیه قم نیز برای حوزه تهران ثبت‌نام کرده است.

حبیب‌ الله احمدی نیز برای حوزه اصفهان ثبت‌نام کرد. وی متولد ۱۳۲۶ بوده و مدرس حوزه است.

فرزند آیت‌الله ابوالفضل میرمحمدی نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای پدر خود ثبت‌نام کرد. طبق قانون وکلای داوطلبان می‌توانند برای موکلان خود ثبت‌نام کنند. آیت الله میرمحمدی عضو فعلی مجلس خبرگان و متولد ۱۳۰۳ است.

سید محسن موسوی تبریزی داماد آیت الله نوری همدانی فرد دیگری بود که برای ثبت‌نام در اولین روز حضور یافت. وی مدرس حوزه علمیه نجف است و برای حوزه آذربایجان غربی ثبت‌نام کرد. موسوی تبریزی متولد سال ۱۳۳۰ است.

سید محسن سعیدی گلپایگانی نیز که استاد حوزه است برای استان ایلام ثبت‌نام کرد.

سید رضا ربیعی که متولد سال ۱۳۳۹ بوده و مدرس حوزه است برای تهران ثبت‌نام کرد.

آیت‌الله سید مجتبی آیت اللهی مدرس حوزه است متولد ۱۳۴۹ بوده و برای حوزه تهران ثبت‌نام کرد.

ذکرالله احمدیه برای حوزه کرمانشاه ثبت‌نام کرد. وی متولد ۱۳۲۸ بوده و قاضی دیوان عالی کشور است.

محمد قیاسی نیز که متولد ۱۳۶۶ است، جوان‌ترین نامزدی است که تاکنون ثبت‌نام کرده است. وی برای حوزه مازندران ثبت‌نام کرده است.

محمدتقی واعظی نیز که مدرس حوزه علمیه و نماینده فعلی مجلس خبرگان است برای حوزه زنجان ثبت‌نام کرد. وی متولد سال ۱۳۳۰ است.

علی رازینی عضو فعلی مجلس خبرگان و متولد ۱۳۲۲ از حوزه همدان ثبت نام کرد.

حجت‌الاسلام محمد قیاسی متولد ۱۳۶۶ با حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه قم ثبت‌نام کرد.


عصمت سوادی از حوزه انتخابیه تهران دارای دکترای فقه و حقوق و معاون سایق فرهنگی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برای ثبت نام پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به وزارت کشور آمد.

ثبت نام کنندگان دومین روز

مهمترین چهره‌‌ای که در روز دوم برای ثبت‌نام به وزارت کشور آمد٬ حجت‌الاسلام سید حسن خمینی بود که اعلام کرد به صورت مستقل وارد انتخابات شده است.

علاوه بر این دیگر کاندیدها عبارتند بود از : محمود امجد از حوزه انتخابیه تهران، محمد سعیدی از حوزه انتخابیه خراسان رضوی، عسگر دیرباز از حوزه انتخابیه آذربایجان‌غربی، سیدمحمدعلی فقیهی از حوزه انتخابیه اصفهان، محمد عمومی از حوزه انتخابیه اصفهان، محمد گوهری رفعت از حوزه انتخابیه اصفهان، عبدالمجید قائدی از حوزه انتخابیه فارس، حبیب‌الله قدمی از حوزه انتخابیه گلستان، سیدابراهیم سیدحاتمی از حوزه انتخابیه اردبیل، سیدحسن عاملی از حوزه انتخابیه اردبیل، حسین فریدونی ممان از حوزه انتخابیه تهران، محسن غرویان از حوزه انتخابیه تهران، مرتضی مداح، علیرضا اسلامیان، سیدحسن موسوی از حوزه انتخابیه فارس، سیدعلی محمد دستغیب از حوزه انتخابیه فارس، محمد هادی از حوزه انتخابیه گیلان، مسلم عزیزی از حوزه انتخابیه کرج، صادق رزاقی از حوزه انتخابیه کرج، محمد حسین میرحسینی نیری از حوزه انتخابیه کرج، محمد مشکینی از حوزه خراسان رضوی، سعیدی گلپایگانی از حوزه خراسان رضوی، نوروزی از حوزه خراسان رضوی، ضیایی از حوزه خراسان رضوی، محمدحسن گلی شیردار از حوزه انتخابیه مازندران، صالح‌نیا از حوزه انتخابیه تهران، صادق محقق حضرتی از حوزه انتخابیه ارومیه، سید محمد امین از حوزه انتخابیه تهران، سعید یزدان‌پرست از حوزه انتخابیه تهران، موسوی جزایری از حوزه انتخابیه خوزستان.

ثبت نام کنندگان سومین روز

در سومین روز از ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله تسخیری با مراجعه به وزارت کشور برای کاندیداتوری در این انتخابات ثبت نام کرد.

آیت الله بجنوردی نیز در سومین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری در انتخابات دوره پنجم مجلس خبرگان ثبت نام کرد.

همچنین نماینده آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد نیز با حضور در فرمانداری مشهد به نمایندگی از آیت الله علم الهدی برای ثبت نام وی از حوزه انتخابیه خراسان رضوی در انتخابات خبرگان اقدام کرد.

حجت الاسلام سیدعلی هاشمی شاهرودی پسر آیت الله شاهرودی نیز با حضور در فرمانداری قم به نمایندگی از آیت الله شاهرودی برای کاندیداتوری در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه مشهد ثبت نام کرد.

آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه گلستان مجددا برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.

آیت الله احمد بهشتی از اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز روز شنبه با حضور در محل ثبت نام برای نامزدی انتخابات خبرگان رهبری در فرمانداری قم، برای حوزه انتخابیه استان فارس ثبت نام کرد.

‌آیت الله محمد مؤمن هم شنبه در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرد.

آیت‌الله شاهچراغی نماینده دو دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در سومین روز ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری با حضور در فرمانداری سمنان کاندیداتوری خود را برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد.

آیت الله حسینی شاهرودی، حجت‌الاسلام بهرام شجاعی ،محسن برهان و بابک محضری از دیگر افرادی بودند که در نیمروز اول سومین روز ثبت کاندیداهای مجلس خبرگان در این انتخابات ثبت نام کردند.

آیت‌الله ابراهیم امینی نماینده‌ دوره‌های اول تا سوم استان چهار محال و بختیاری در مجلس خبرگان برای کاندیداتوری در دور بعدی این مجلس ثبت نام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات نیز عصر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری در مجلس خبرگان پنجم، پبت نام کرد.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی اشکوری نیز پیش از ظهر امروز برای کاندیدا شدن در مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه گیلان در وزارت کشور ثبت نام کرد.

محمد تقی رهبر هم با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

میرفخرالدین موسوی نماینده دور سوم مجلس خبرگان نیز امروز برای پنجمین دور مجلس خبرگان، اعلام کاندیداتوری کرد.

در آخرین لحظات سومین روز ثبت نام کاندیداهای خبرگان و اولین روز ثبت نام برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی حجت‌الاسلام علوی با حضور در وزارت کشور جهت ثبت نام در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان اقدام کرد.

ثبت نام کنندگان چهارمین روز

در چهارمین روز ثبت نام افرادی همچون آیت الله جنتی، آیت الله دری نجف آبادی، آیت الله باقری کنی، ایت الله ری شهری و آیت الله عالمی با ثبت نام در وزارت کشور کاندیدای حضور در این انتخابات شدند.

معروف ترین کاندیدایی که برای دو انتخابات ثبت نام کرد، سید محمد غرضی بود. کهن سال ترین کاندیدا نیز حجت الاسلام فیضی متولد ۱۳۰۳ بود که در انتخابات خبرگان از حوزه انتخابیه گیلان ثبت نام کرد.

الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد، وکیلی مدیر مسئول روزنامه ابتکار و جواد اطاعت فعال اصلاح طلب اولین گروهی بودند که به صورت جناجی ثبت نام کردند.

ثبت نام کنندگان پنجمین روز

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حجتی‌کرمانی، آیت الله سیدرضا برقعی، آیت‌الله مصباح یزدی، آیت الله ابوالقاسم وافی یزدی ، آیت‌الله سیدعباس قائم‌مقامی ، حجت‌الاسلام محسن قمی ، آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی و آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمله افردی بودند که پنجمین روز از ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.

ثبت نام کنندگان ششمین روز

و اما در ششمین روز آیت الله محمد علی موحدی کرمانی، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز و امام جمعه موقت تهران از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

رحمت الله بیگدلی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان و دین پژوه از حوزه انتخابیه تهراد دواطلب خبرگان رهبری شد.

محمد حسین خلیلی، مدیر و متولی حوزه علمیه هفت کل خوزستان از حوزه انتخابیه خوزستان کاندید شد .

آیت الله علی فلاحیان وزیر اطلاعات دوره سازندگی از حوزه انتخابیه تهران داوطلب شرکت در انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری شد.

آیت الله حائری شیرازی و آیت الله امامی کاشانی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای پنجمین دوره خبرگان رهبری ثبت نام کردند.

نماینده آیت الله صادق عاملی لاریجانی با حضور در ستاد انتخابات کشور وی را از حوزه انتخابیه مازندران برای کاندید شدن در پجمین دور انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.

آیت الله سروش محلاتی از حوزه انتخابیه تهران داوطلب شرکت در انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری شد.

آیت الله روح الله قرهی از حوزه انتخابیه تهران کاندید شدند.

حجت الاسلام عباس قادری از حوزه کرمان داوطلب انتخابات خبرگان رهبری شدند .

حجت الاسلام سید ضیاء مرتضوی داوطلب پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه یزد ثبت نام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه از حوزه تهران با حضور در وزارت کشور نامزدی خود برای مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد.

آیت‌الله سیدمجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در امور عراق از مشهد، آیت‌الله احمد محسنی گرکانی از استان مرکزی، آیت‌الله مختاری امام جمعه مازندرانی شهر نیوکاسل انگلستان از مازندران در انتخابان خبرگان رهبری ثبت نام کردند.

ثبت نام کنندگان هفتمین و آخرین روز

حجت‌الاسلام و المسلمین رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در آخرین روز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرده است.وی عضو جامعه روحانیت مبارز تهران و هم‌اکنون نیز مشاور رئیس قوه قضائیه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین هاشم‌زاده هریسی با حضور در ستاد انتخابات کشور در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهرانثبت‌نام کرد.

حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای نمایندگی مجلس و خبرگان ثبت نام کرد.

محسن اسماعیلی حقوق دان شورای نگهبان دا وطلب کاندیداتوری در خبرگان از حوزه تهران شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجیدانصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور برای نامزدی انتخابات خبرگان ثبت نام کرد.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران در مجلس اسلامی با حضور در ستاد انتخابات در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان ثبت نام کرد.

حجت الاسلام سید علی عماد با حضور در فرمانداری قم کاندید مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران شد.

نماینده آیت الله ربانی ظهر امروز با حضور در محل فرمانداری بیرجند برای مجلس خبرگان ثبت نام کرد.

محمد باقر کمیلی فرماندار سابق بیرجند با در دست داشتن مدارک اجتهاد از حوزه بیرجند برای خبرگان کاندید شد.

حجت الاسلام محمد اعرافی پسر آیت الله علیرضا اعرافی که صبح امروز به نیابت از پدر خود در ستاد انتخابات استان قم حاضر شده بود، اقدامات ثبت نام این عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را برای کاندیداتوری در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان تهران را انجام داد.

شورای نگهبان نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان را تا هفتم بهمن ماه اعلام می کند و داوطلبان رد صلاحیت شده می توانند تا 10 بهمن ماه اعتراض خود را اعلام کنند. شورای نگهبان نیز تا 20 بهمن ماه اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده را بررسی می کند.
اسامی نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری 21 بهمن ماه منتشر می شود و تبلیغات این نامزدها نیز از 22 بهمن ماه تا پنجم اسفندماه خواهد بود.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

201/201

نظر شما