شناسهٔ خبر: 10001019 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پور علی مطلق:

حضور ۱۶ نفر از بانوان در میان داوطلب خبرگان/۵۹۲۱ نفر ثبت‌نام مجلس تا این لحظه

خبرگزاری شبستان:دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: از سراسر کشور تا این لحظه ۵۹۲۱ نفر در انتخابات مجلس شرکت کرده اند که از این تعداد ۵۶۲ نفر زن هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان مستقر در ستاد انتخابات کشور، علی پورعلی مطلق، دبیر ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران در مورد آمار انتخابات تا این لحظه گفت: دیروز ثبت نام داوطلبان خبرگان تمام شد و آخرین آمار ثبت نام از داوطلبان مجلس پنجم خبرگان 801 نفر در سراسر کشور است که فقط دیروز 295 نفر ثبت نام کردند و از این آمار 16 نفر از بانوان هستند.

 

وی در مورد فراوانی ثبت نام داوطلبان خبرگان در استانها گفت: تهران با ثبت نام 176 نفر، اصفهان 61 نفر، آذربایجان شرقی 46 نفر در صدر جدول هستند. کمترین سن خبرگان 23 سال و بالاترین آن 92 سال است.

 

وی افزود: فراوانی مدرک تحصیلی در خبرگان 103 نفر دکتری، 95 نفر فوق لیسانس، 49 نفر لیسانس، 4 نفر فوق دیپلم، 87 نفر دیپلم هستند.

 

دبیر ستاد انتخابات اظهار کرد: از سراسر کشور تا این لحظه 5 هزار و 921 نفر تا این لحظه در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که از این آمار 562 نفر زن بوده اند و طبق آخرین آمار تا این لحظه امروز سوم دی ماه 81 نفر ثبت نام کرده اند.

 

وی در مورد فراوانی سنی داوطلبان مجلس افزود: 51 تا 55 سال 777 نفر و 30 تا 35 سال 1012 نفر در فراوانی سنی ثبت شدند.

 

وی در مورد مدارک تحصیلی داوطلبان مجلس گفت: 4 هزار و 118 نفر فوق لیسانس، 295 نفر لیسانس، 944 نفر دکتری و 314 نفر تحصیلات حوزوی دارند.

 

وی در مورد آمار ثبت نام کنندگان داوطلبان مجلس در روز گذشته گفت: 1689 نفر از ساعات آغاز ثبت نام دیروز تا پایان ثبت نام داوطلبی خود را برای ورود به مجلس اعلام کردند.

 

دبیر ستاد انتخابات اظهار کرد: روز گذشته زمان ثبت نام در وزارت کشور تا ساعت 12 شب تمدید شد و در استان ها نیز اعلام کردیم تا ساعت 18 ستادهای انتخاباتی پذیرای داوطلبان باشند و آنها که آمدند تا هر ساعتی که به طول انجامید ثبت نام شان انجام شود.

 

وی افزود: در مورد تمدید زمان ثبت نام تاکید می کنم برای روز آخر نگذارند.

 

وی در مورد احراز صلاحیت ها و تاریخ دقیق آن گفت: بر اساس جدول زمان بندی این پروسه ادامه دارد و امشب تمام پرونده ها به شورای نگهبان فرستاده می شود و بررسی صلاحیت ها پس از آن به شورا ارسال خواهد شد.

 

وی در مورد پروسه احراز صلاحیت مجلس نیز گفت: پس از پایان ثبت نام هیئت های اجرایی و رسیدگی فعالیت خود را آغاز می کنند. وقتی بررسی از صلاحیت ها در مرحله اول انجام شد به شورای نگهبان و هیئت نظارت استان ها ارسال می شود.

 

 

نظر شما