شناسهٔ خبر: 9473649 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کاروکارگر | لینک خبر

مهران، میزبان میلیون‌ها عاشق حسینی؛

امنیت زائران اربعین برقرار است

صاحب‌خبر -
مرز مهران در استان ایلام این روزها در آستانه اربعین میزبان میلیون‌ها عاشق حسینی از سراسر کشور است، هم‌اکنون شور و شعف در این مرز به اوج خود رسیده و قابل توصیف نیست.
به گزارش کار و کارگر ، این روزها میلیون‌ها زائر اباعبدالله الحسین(ع) با زبان‌ها و قومیت‌های مختلف در مرز مهران حضور دارند، ولی تمام آن‌ها یک‌زبان و یک نیت دارند.
این روزها حال هوای مهران بسیار دل‌نشین است چراکه حال هوای شهر پر است از قدم‌های عاشقان امام حسین (ع) که عاشقانه از جای‌جای کشور خود را به مرز مهران رساندن تا با حضور در پایانه مرزی گام‌های استوار خود نشان دهند که شیعیان با راهپیمایی میلیونی خود پای اسلام و شیعه ایستاده‌اند. طبق گفته حسین کلانتری معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر از زائران حسینی در ایام اربعین از مرز مهران تردد داشته‌اند و طی روزهای آینده این رقم به بیش از یک‌میلیون نفر خواهد رسید.
هم‌اکنون بیشترین تردد در مرزهای کشور در مرز مهران صورت می‌گیرد و طبق گفته شاپور پولادی معاون عمرانی استانداری ایلام، با توجه به حجم عظیم زائران در مرز مهران پیش‌بینی می‌شود تا روز اربعین ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه در پارکینگ‌های شهر مهران پارک شود.
در این حال ، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اشراف اطلاعاتی خوب و کافی در مرزها محقق شده است و در صورت هرگونه تحرک گرو‌ه‌های تکفیری، پاسخ ایران دندان‌شکن خواهد بود.
سردار حسین سلامی صبح دیروز در جریان بازدید از مرز مهران با بیان اینکه امنیت برای زائران در کل کشور برقرار است، گفت: با تلاش‌های نهادهای امنیتی، انتظامی و سپاه اشراف اطلاعاتی خوب و کافی در مرزها محقق شده است و در صورت هرگونه تحرک گرو‌ه‌های تکفیری پاسخ ایران دندان‌شکن خواهد بود. وی با بیان اینکه براساس گزارشات دریافتی در آنسوی مرز در کشور عراق نیز مشکل خاصی وجود ندارد، ادامه داد: همه مجموعه‌ها در تلاش هستند تا ضمن ایجاد امنیت لازم، تکریم و احترام گذاشتن به زوار آنگونه که شایسته آنها بوده انجام شود. سلامی با اشاره به خدمات انجام گرفته در مرز مهران تصریح کرد: سپاه با تمام توان در حال خدمات‌رسانی به زوار بوده و در مرز مهران با ایجاد اردوگاهی 6 هزار نفری، بیمارستان صحرایی و همچنین تدارک صدها دستگاه خودرو ترابری در هر لحظه از شبانه‌روز برای آسودگی این عزیزان تلاش می‌کند.
همچنین ، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه تمامی تحرکات ضدامنیتی در خارج از مرزها رصد می‌شود، گفت: هیچ تحرک ضدامنیتی برای زائران اربعین مشاهده نشده است
امیر احمدرضا پوردستان صبح شنبه در بازدید از مرز مهران اظهار داشت: خوشبختانه با همدلی و هم زبانی تمامی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و... امنیت کامل در مرزهای کشور برای تردد زوار در ایام اربعین فراهم شده است. وی بیان داشت: اگر کوچکترین تحرک ضدامنیتی در خارج از مرزها مشاهده شود، این تحرکات توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نطفه خفه می شود ولی خوشبختانه تا کنون تحرکات ضد امنیتی برای زائران اربعین مشاهده نشده است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی با رصد کامل اطلاعاتی و امنیتی و با استفاده از پهپاد و گشت هوایی امنیت زوار اربعین را تضمین می کند، گفت: مردم با آرامش تمام از مرزهای کشور راهی عبتات عالیات شوند. امیر پوردستان عنوان کرد: خوشبختانه امنیت کامل در مرزهای کشور برقرار است و هیچ گونه مشکلی برای تردد زوار اربعین مشاهده نمی شود و با توجه با هماهنگی های به عمل آمده امنیت زوار در خاک عراق نیز تامین شده است. وی افزود: مردم مطمئن باشند ارتش جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچ تحرک ضد امنیتی در مرزهای کشور را نمی دهد. فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: در حال حاضر نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه مقابله با تحرکات از آمادگی کامل برخوردار است.
پیاده‌روی اربعین تاحرم حضرت عبدالعظیم(ع)
همزمان با اجتماع میلیونی زائران در کربلای معلا ، راهپیمایی مراسم اربعین حسینی در روز چهارشنبه از سه نقطه تهران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود.
ستاد مردمی کاروان های پیاده روی اربعین حسینی تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) طی اطلاعیه ای برنامه پیاده روی مردم تهران در روز اربعین حسینی تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را اعلام کرد. متن اطلاعیه به شرح ذیل است:
 تداوم خط سرخ عاشورا در اربعین حسینی متجلی شده و بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، شروع جاذبه مغناطیس حسینی از اربعین است. روزی که پیام آوران کربلا و در راس آن اسطوره ی صبر و مقاومت حضرت زینب(س) به سرزمین خونین نینوا بازگشتند تا به شهدای خود نوید دهند که راهشان همچنان ادامه دارد و به راستی که این میراث گرانبها ده ها قرن به یادگار مانده و اکنون عاشقان ولایت همان مسیر را می پیمایند تا منتقم واقعی از پس پرده ی  غیبت ظهور نماید و بساط کفر و الحاد را برای همیشه برچیند.
اکنون اربعین، نماد اتحاد و یک دلی و همزمان مسلمین جهان بوده و عاشقان حسینی با پای پیاده و پیمودن مسیری طولانی، عشق و وفاداری خود را به آل الله به نمایش می گذارند و با این حرکت بر تمامی توطئه های شوم خائنان به ویژه دست پروردگان وهابیت آمریکایی و سعودی یعنی گروه های تکفیری داعش و النصره و دیگر سلفی های خونخوار خط بطلان می کشند.
اربعین حسینی فرصتی است تا زائران کوی دوست بار دیگر ندای مظلومیت این مردم را فریاد بزنند و برای برقراری آرامش آنها دعا نمایند، لذا ما جاماندگان از قافله ی عشق که توفیق حضور در صف رهسپاران کربلای معلی نصیبمان نشد در این روز بزرگ با پای پیاده دل را به اربعین حسینی می سپاریم و با حرکت به سوی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که زیارتش ثواب و  اجر زیارت شهدای کربلا را دارد همراه با قافله ی اربعین هم صدا می شویم و با فریاد «هیهات من الذله» همراهی خود را با تمامی مظلومین عالم اعلام می نماییم و از هیئات مذهبی و مردم شریف و سوگوار تهران دعوت می نماییم تا روز چهارشنبه در این مسیر که از ساعت ۷ صبح از میادین امام حسین(ع)، امامزاده حسن(ع) و آزادی آغاز می شود به خیل عزاداران اربعین بپیوندند. «لایوم کیومک یا اباعبدالله»
 

نظر شما