شناسهٔ خبر: 7943089 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در ديدار با وزير خارجه هلند؛

شمخاني: هرگونه تلاش براي بازگرداندن يا حفظ تحريم‌ها خلاف برجام است

صاحب‌خبر -

 برت کوئندرس، وزير خارجه هلند با علي شمخاني نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفت‌وگو کرد.به گزارش ايسنا، علي شمخاني در اين ديدار با اشاره به لزوم گسترش همکاري هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي ميان جمهوري اسلامي ايران و هلند تاکيد کرد: حل و فصل مسائل منطقه اي، صادرات انرژي، توسعه تجارت و مقابله با تروريسم زمينه هاي قابل بررسي در بستر رايزني هاي في مابين است.

وي افزود: شرايط کنوني اتحاديه اروپا و منطقه غرب آسيا ايجاب مي کند موضوعات به صورت ريشه اي و بر اساس منطق احترام متقابل و از طريق گفت‌وگوهاي سياسي پيگيري شود و فرصت رياست هلند بر اتحاديه اروپا مي تواند مسير حل چالش هاي فرا روي منطقه اي را تسهيل نمايد. دريابان شمخاني تصريح کرد: مقابله واقعي با تهديدات فزاينده تروريستي نيازمند احترام به حق حاکميت کشورها به ويژه در سوريه و عراق است و تجربه مداخله غيراصولي غرب و به ويژه آمريکا در منطقه نشان داده است که اين مسئله موجب توسعه ناامني و پايدار شدن تروريسم مي شود.

دبير شوراي عالي امنيت ملي با تاکيد بر ضرورت رفع بحران پناهجويان و تلاش براي استقرار ثبات و آرامش در کشورهاي مبدأ افزود: بايد براي استقرار امنيت و دفع تهديدات گروه هاي افراطي، همکاري و مشارکت لازم با دولتهاي قانوني در کشورهاي در گير بحران تروريسم به عمل آيد .

برچسب‌ها:

نظر شما