شناسهٔ خبر: 6968616 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بازداشت زورگیران زنجیره‌ای خشن در پایتخت

جامعه > حوادث - ایسنا نوشت:

صاحب‌خبر -

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سه زورگیر زنجیره‌ای خشن در پایتخت خبر داد و گفت: هوشیاری و اقدام به موقع یکی از شهروندان باعث دستگیری این افراد شد.

در ساعت 23:50 روز چهارم مرداد ماه امسال یکی از شهروندان طی تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی اعلام کرد که سه جوان در حال وارسی محتویات چندین کیف زنانه و مردانه در منطقه پیروزی - خیابان بروجردی هستند که با حضور مأموران کلانتری 110 شهدا ، این سه جوان در حالیکه ده ها کیف زنانه و مردانه را وارسی کرده بودند ، به همراه کیسه حاوی کیف های زنانه و مردانه شناسایی و برای انجام تحقیقات به کلانتری منتقل شدند .

با توجه به کشف ده‌ها کیف زنانه و مردانه از هر سه متهم دستگیر شده، آنان به ناچار لب به اعتراف گشوده و به سرقت تمامی کیف‌های کشف شده به شیوه زورگیری و کیف‌قاپی اعتراف کردند که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کیف قاپی و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با انتقال سه متهم به نام های "بهمن . الف" 35 ساله، "مصطفی . م" 25 ساله و "محمدحسین . ک" 21 ساله به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ و آغاز تحقیقات ، هر سه نفر آنها در همان اعترافات اولیه عنوان کردند که در همان تاریخ دستگیری اقدام به ده‌ها فقره کیف قاپی و زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران کرده و در زمان دستگیری نیز در حال تقسیم اموال و پول های به‌دست آمده از سرقت ها در میان خود در مقابل منزل سرکرده گروه به‌نام مصطفی بودند که توسط مأموران کلانتری 110 دستگیر شده‌اند .

در ادامه تحقیقات و با بررسی سوابق متهمان مشخص شد که سرکرده گروه به نام مصطفی از مجرمان سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف کیف قاپی، سرقت، مشارکت در سرقت با سلاح سرد مقرون به ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو ، اخلال در نظم عمومی و مشارکت در تخریب به شیوه ایجاد حریق عمدی است .

با بررسی مدارک به‌دست آمده از متهمان ، کارآگاهان موفق به شناسایی ده ها مالباخته ای شدند که همگی آنها در همان تاریخ دستگیری متهمان مورد سرقت قرار گرفته بودند؛ یکی از شکات خانم پس از حضور در پایگاه ششم آگاهی ، ضمن شناسایی متهمان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : در ساعت 21 روز چهارم مرداد ماه در خیابان 156 غربی تهرانپارس به صورت پیاده در حال تردد بودم که یک دستگاه موتورسیکلت با دو نفر سرنشین به من حمله ور شده و مرا به زمین انداخته و اقدام به سرقت کیف دستی همراهم کردند. شاکی دیگری در اظهارات خود در خیابان رسالت مورد حمله دو نفر از متهمان قرار گرفته و آنها با کشیدن چاقو تهدید به زدن اقدام به سرقت کیف بنده کردند .

یکی از شکات که از ناحیه زیر چشم چپ دچار آسیب دیدگی شدیدی ناشی از اصابت چاقو قرار گرفته بود ، ضمن شناسایی متهمین در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : در مقابل داروخانه 13 آبان در حال عبور از عرض خیابان بودم که دو نفر از یک دستگاه موتورسیکلت پالس مشکی پیاده شده و به سمت من آمدند ؛ ناگهان یک نفر از آنها بی هیچ مقدمه ای با چاقویی که از زیر لباسش خارج کرد ، ضربه ای را به سمت صورتم پرتاب کرد که بر اثر آن از ناحیه زیر چشم چپ دچار پارگی شدید صورت شدم. بر اثر شدت ضربه و خونریزی شدید زیر چشم قادر به هیچگونه عکس العملی در برابر سارقان نبودم و آنها نیز کیف دستی ام حاوی 500 هزار تومان وجه نقد ، مدارک شناسایی و ... را سرقت کرده و با نفر سوم که راننده موتور بود به سرعت از محل فرار کردند .

سرهنگ کارآگاه رضا امیدی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ،درباره این پرونده گفت: در ادامه تحقیقات به عمل آمده در خصوص شناسایی دیگر جرایم ارتکابی ، متهمان به ده‌ها فقره سرقت در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه در خیابان دماوند، تهرانپارس، نارمک، خیابان بهار شمالی و جنوبی، سهروردی، کریم خان، شریعتی، نیروی هوایی، رسالت و ... اعتراف کرده اند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلیه شهروندانی که بدین شیوه و شگرد، توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت پالس مشکی مورد سرقت به شیوه کیف قاپی ، زورگیری قرار گرفتند خواست تا برای شناسایی متهمان به نشانی پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان نبرد شمالی - میدان نبرد - انتهای خیابان شهید بیدچی مراجعه کنند.

۴۷۴۷

برچسب‌ها:

نظر شما