شناسهٔ خبر: 68679287 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

رقابت شیبا با سایر میم کوین ها و تلاش برای حفظ جایگاه خود در بازار

میم‌کوین‌ها ارزهایی هستند که در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت با چند نوسان شدید مواجه می‌شوند و از همین جهت برای سرمایه گذاران جذابیت دارند؛ اما این نوسانات چندان طولانی نمی‌شوند و اغلب میم‌کوین‌ها پس از مدتی توسط جامعه معامله‌گران فراموش می‌شوند.

صاحب‌خبر -
رقابت شیبا با سایر میم کوین ها و تلاش برای حفظ جایگاه خود در بازار
کد خبر: 674605
|
۱۴۰۳/۰۶/۲۵ ۲۱:۳۳:۱۰

 

در این میان برخی پروژه‌ها بسیار قدرتمندتر عمل می‌کنند؛ برای مثال پس از گذشت چندین سال هنوز خرید شیبا محبوبیت دارد. این میم‌کوین‌ توانسته در یک بازه طولانی‌مدت اعتبار خود را حفظ کرده و سوددهی داشته باشد. همچنین برای آینده آن برنامه‌ریزی شده تا میم‌کوین‌های جدید و قدرتمند نیز قادر نباشند به‌راحتی جایگاه آن را تصاحب کنند.

شیباریوم و تسهیل خرید شیبا

یکی از به‌روزرسانی‌های مهم و سرنوشت‌ساز در پلتفرم شیبا با نام شیباریوم (Shibarium) شناخته می‌شود. این سازوکار یک راه‌حل لایه ۲ بلاک چینی است که می‌تواند مشکلات مقیاس‌پذیری زنجیره اتریوم را حل کند. این لایه ثانویه همچنان متکی بر اتریوم است؛ اما تا حدی به شیبا استقلال می‌دهد تا چندین میلیون توکن آن با سرعت بیشتری تبادل شوند.

ازآنجایی‌که این لایه همچنان وابسته به اتریوم است، از ویژگی‌های مثبتی همچون امنیت بالای آن بهره می‌برد. همچنین انعطاف‌پذیری بالای بلاک چین اتریوم امکان به‌روزرسانی‌های بیشتر و کاربردی‌تر برای شیبا را فراهم می‌کند. درصورتی‌که توسعه‌دهندگان این میم‌کوین هوشمندانه عمل کنند رقابت‌پذیری بالای آن در آینده دور نیز حفظ خواهد شد.

شیباریوم چگونه شیبا را از سایر میم کوین ها متمایز می کند؟

شیباریوم چگونه شیبا را از سایر میم کوین ها متمایز می کند؟

اشاره کردیم که شیباریوم یک بلاک چین لایه ۲ ایجاد می‌کند که مقیاس‌پذیری شیبا را افزایش می‌دهد. در این صورت علاوه بر افزایش سرعت تراکنش‌ها، کارمزد آن‌ها نیز کاهش می‌یابد. بدیهی است که کاهش کارمزد معاملات سرمایه گذاران زیادی را به خریدوفروش این ارز نسبت به خرید میم کوین های دیگر ترغیب می‌کند. این ویژگی بیش از همه برای سرمایه گذاران کلان جذابیت دارد.

شیباریوم زمینه توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز را بر پایه شیبا فراهم می‌کند. در این صورت می‌توان از DAppهای سودآوری بهره‌مند شد که تنها با توکن‌های Shiba‌ و ارزهای مربوط به آن اعتبار پیدا می‌کنند. این برنامه‌های غیرمتمرکز نیاز به توکن‌های Shiba را بالا نگه‌داشته و به صعود قیمت آن کمک می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های بلاک چین اتریوم بهره‌مندی از قراردادهای هوشمند است. این قراردادها می‌توانند به معاملات و خودکارسازی فرایندها در بلاک چین کمک کرده و آن‌ را بهینه‌تر کنند. شیباریوم می‌تواند از آن‌ها نیز بهره‌مند شود و بدین شکل کارایی بیشتر و بهتری داشته باشد.

استیکینگ و ساخت NFT با شیبا

همواره سپرده گذاری در بازارهای مالی محبوبیت داشته؛ اما میم‌کوین‌های زیادی نیستند که از استیکینگ پشتیبانی کنند. برخلاف اغلب ارزهای این حوزه و به ‌لطف شیباریوم می‌توان توکن‌های Shiba را استیک کرده و از سپرده گذاری آن‌ها کسب سود کرد.

ایجاد و معامله NFTها نیز محبوبیت فراوانی داشته و می‌تواند بسیار سودآور باشد. شیباریوم امکان ساخت و تبادل توکن‌های غیرمثلی را فراهم کرده. وجود NFTها در این پلتفرم می‌تواند به جذب سرمایه و محبوبیت بیشتر آن کمک کند.

خرید شیبا تا چه زمانی هوشمندانه است؟

تابه‌حال معامله گران بسیاری از خریدو‌فروش شیبا کسب سود کرده‌اند. در اوایل معرفی شیبا در سال ۲۰۲۰ چنین عملکرد درخشان و طولانی‌مدتی برای آن پیش‌بینی نمی‌شد؛ زیرا مانند بسیاری از میم‌کوین‌های دیگر خالقینی ناشناس و اهدافی نامشخص داشت. بر خلاف انتظارات، این توکن توانست ارزش و محبوبیت خود را حفظ کرده و حتی قیمت نسبتا پایداری پیدا کند.

یک به‌روزرسانی هوشمندانه مانند شیباریوم می‌تواند محبوبیت و ارزش Shiba را در میان معامله‌گران افزایش دهد. باوجود این نوآوری می‌توان آینده درخشانی را برای این پلتفرم پیش‌بینی کرد.

سخن پایانی

خرید شیبا تا چه زمانی هوشمندانه است؟

خرید شیبا همچنان در میان معامله‌گران ارزهای دیجیتال محبوب است. این توکن توانسته باوجود گذشت چندین سال از معرفی جایگاه خود را در رقابت با سایر میم‌کوین‌های جذاب حفظ کند. شیباریوم می‌تواند یکی از عوامل این برتری باشد؛ زیرا مقیاس‌پذیری بالاتری فراهم‌کرده و استیکینگ و ساخت NFT مبتنی بر Shiba را ممکن می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما