شناسهٔ خبر: 68549896 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

خرید حمایتی تخم‌مرغ تا پایان شهریور تمدید شد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به حجم بالای تولید، خرید حمایتی تخم‌مرغ به منظور جلوگیری از زیان مرغداران باید انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، حمیدرضا کاشانی، از تمدید طرح خرید حمایتی تخم مرغ تا پایان شهریور خبر داد و گفت: از ابتدای مرداد تاکنون ۱۱ هزارتن تخم مرغ با نرخ ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان از مرغداران خرید حمایتی شده است.

او قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۵۰ تا ۵۱ هزارتومان اعلام کرد و افزود: گرچه قرار بود تا ۱۵ شهریور خرید حمایتی انجام شود، اما بدلیل حجم بالای تولید و جلوگیری از افت قیمت تا پایان شهریور باید خرید صورت بگیرد.

کاشانی ادامه داد: با توجه به حجم بالای تولید، خرید حمایتی تخم مرغ بصورت محدود و به منظور جلوگیری از کاهش قیمت تا پایان شهریور انجام می شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ افزود: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۷۰ هزارتن تخم مرغ به بازارهای هدف از جمله افغانستان، ترکمنستان، عراق، شمال آفریقا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

او تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۷۰۰ تن اعلام کرد و گفت: بنابر آمار روزانه ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۴۰۰ تن تخم مرغ مصرف و مابقی باید به بازارهای هدف صادر و خرید حمایتی شود.

نظر شما