شناسهٔ خبر: 68326416 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

اوکراین یک کشتی متعلق به روسیه را منهدم کرد اوکراین یک کشتی متعلق به روسیه را منهدم کرد

نیروی دریایی اوکراین امروز (جمعه) اعلام کرد که یک کشتی را در بندر «کاوکاز» روسیه که برای تحویل سوخت و تسلیحات به شبه جزیره کریمه استفاده می‌شد، منهدم کرده است. به گزارش ایرنا در بحبوحه بزرگترین حمله اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۰) که در منطقه «کورسک» رخ داده است، دیمیترو

صاحب‌خبر -

نیروی دریایی اوکراین امروز (جمعه) اعلام کرد که یک کشتی را در بندر «کاوکاز» روسیه که برای تحویل سوخت و تسلیحات به شبه جزیره کریمه استفاده می‌شد، منهدم کرده است.

به گزارش ایرنا در بحبوحه بزرگترین حمله اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۰) که در منطقه «کورسک» رخ داده است، دیمیترو پلتنچوک سخنگوی نیروی دریایی اوکراین از حمله به یک کشتی روسی خبر داد و گفت: یکی دیگر از اهداف نظامی با ماموریت تامین سوخت برای مهاجمان، منهدم شده است.

وی با بیان اینکه «کشتی غرق شد و این بندر [کاوکاز] تا زمانی که کشتی خارج نشود، قابل استفاده نیست»، افزود که این کشتی‌ها سه چهارم کل تدارکات را به خود اختصاص داده و عامل اصلی [تامین سوخت و تسلیحات] بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، پیش از این مقامات محلی اعلام کرده بودند که کشتی در حمله‌ در روز پنجشنبه به بندر «کاوکاز» در منطقه «کراسنودار» روسیه، آتش گرفته و آسیب دیده است.

یکی از مقامات شهر «تمریوک» که این بندر در آن جای گرفته است، در این خصوص تایید کرد که کشتی هدف قرار گرفته حامل ۳۰ تانکر سوخت بوده و در پی این حمله متحمل خسارات قابل توجهی شده است.

طبق این گزارش، بندر «کاوکاز» یکی از بزرگترین پایانه‌های انتقال سوخت روسیه در دریای سیاه است.

منبع: etemadonline-672268

نظر شما