شناسهٔ خبر: 68285941 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

ویسی: رامین رضاییان را من دفاع راست کردم

عبدالله ویسی در مورد شرایط تیمداری در لیگ یک صحبت کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ورزش سه، عبدالله ویسی به تازگی هدایت تیم فوتبال پالایش نفت بندر عباس را در لیگ دسته اول بر عهده گرفت و سرمربی 53 ساله فوتبال ایران حالا به عنوان سکان‌دار این تیم فعالیت خواهد کرد.

ویسی در گفتگو با رسانه رسمی این باشگاه درباره این انتخاب اظهار داشت: از هیئت مدیره این باشگاه بابت انتخابشان تشکر می‌کنم و در واقع می‌خواستم استراحت کنم و اگر چه 2-3 پیشنهاد لیگ یکی داشتم اما نمی‌خواستم کار کنم. مجموعه را دیدم و با هم صحبت کردیم و دیدم مجموعه با انگیزه‌ای است و از آنجا که استان هرمزگان مدت زیادی است که در لیگ تیم ندارد و همین موضوع انگیزه من را هم دو برابر کرده.

او ادامه داد: خدا را شکر یک بار در جنوب هستیم و امیدوار هستم برای مردم استان هرمزگان شادی بیاورم. مربی وقتی یک تیمی را انتخاب می‌کند نباید بهانه بیاورد و بازیکنان هم مثل قبل نیستند، خودشان مربی خصوصی دارند و با انجام بدنسازی، خودشان را روی فرم نگه می‌دارند. مطمئن هستم بازیکنانی که انتخاب می‌کنم تمرین دارند و فقط برای بازی نخستمان دغدغه هماهنگی را خواهیم داشت.

ویسی در توضیح مشکلات احتمالی این تیم گفت: تیم های نفتی وقتی از بحث حرفه‌ای‌گری و لیگ برتر خارج می‌شوند، شرایط بسیار خوبی دارند اما وقتی به لیگ برتر می‌رسند، با ان ائین نامه خنده‌داری که دارد، دچار مشکل می‌شوند. در مجموع کار سخت را با آدم های سخت می‌توان انجام داد و بازیکنانی که دارم باانگیزه هستند.

وی افزود: آقای دکتر هاشمی وقتی خودش را به مردم بندرعباس ثابت کرد و با من صحبت کرد، انگیزه گرفتم و منی که می‌خواستم خانه بنشینم و استراحت کنم، تصمیم گرفتم برگردم. نشاط و شادابی مجموعه باعث شد بلیت سفر خارجی خودم را هم کنسل کنم.

سرمربی نام آشنای فوتبال ایران در مورد روند پیشروی تیم پالایش نفت بندرعباس گفت: مردم باهوش هستند و می‌فهمند چه کسی کتاب باز می‌کند. این لطف خدا به من است و من 53 سال دارم. ضربه خوردم اما هیچوقت از گفتن حقایق نترسیده‌ام.

ویسی همچنین تاکید کرد: من امروز قرار بود به بندر بروم تا بازدید کنم اما نشد. عکس و فیلم هایی که برای من فرستادند، قانع شدم. امکانات بسیار خوبی دارند و این انگیزه آنها باعث می‌شود که اگر مشکلی هم وجود داشت، با ان برطرف کنیم. ما باید انگیزه مسئولان هم بیشتر کنیم تا بخواهیم به لیگ برتر بیایند.

او ادامه داد: شاید برای مسئولان قانع کننده باشد که ماندن تیم یک اتفاق مهم و حیاتی است اما من کسی هستم که تیم شانزدهم را یازدهم تحویل دادم، به من بد و بی‌راه گفتند؛ هیچ تیمی به من ندادند که نهم باشد، دهم شود و هر چه دادند روبه بالا تحویل گرفتند. من از نظر وجدانی با مردم راحت هستم. مسئولیت و انگیزه من بیشتر است و امروز تیتری را در ورزش سه دیدم که خوشحال شدم چون متوجه شدم با اسم من، اسم بندرعباس هم بالا می‌رود.

سرمربی 53 ساله این تیم با اشاره به حال و هوای این استان گفت: من هنوز وارد شهر نشده‌ام اما مطمئن هستم قرار است مردم را خوشحال کنیم. در لیگ دو برای تیم لیگ یکی جان خواهند داد و جنوبی‎ها عاشق فوتبال هستند. من در خوزستان و بوشهر بودم و حالا نوبت بندرعباس است؛ سلام بندرعباس!

او اضافه کرد: گاهی وقت‌ها ترس باعث می‎شود انسان روبه جلو برود. ترس از تصادف راننده را محتاط می‌کند و ترس از مرگ انسان را به زندگی امیدوار می‌کند. در نتیجه ما هم با اشراف به این موضوع می‌خواهیم مردم را خوشحال کنیم.

وی افزود: بحثی که با هیئت مدیره پالایشگاه داشتم، درباره مقام بود ولی آنها از من طلبی نداشتند که من خودم می‌دانم این تیم را برای مقام می‌بندم. زیر‌ساخت‌سازی در اولویت است و با امکانات باشگاه و بحث مالی تیم های لیگ یک، آینده درخشانی در پیش داریم.

عبدالله ویسی درباره بازیکنان در دسترسش همچنین گفت: 45 میلیارد سقف بودجه لیگ یک است اما چرا؟ بازیکنان بزرگی در لیگ یک هستند و حتی همین چند وقت پیش بود که رضا عنایتی از لیگ یک بیرون آمد و به صبا بردمش، آقای گل شد و برای استقلال به آسیا رفت. الان بازیکن بزرگ بیرون داریم. با یونس شاکری من امروز قرارداد می‌بندم و از آن مهمتر رحیم آلبوغبیش و طالب ریکانی هنوز بدون تیم مانده‎‌اند. الان 5-6 بازیکن برند تیم های لیگ یکی هستند و به ما کمک خواهند کرد. سقف لیگ یک محدود است و وقتی با ده میلیارد نمی‌توانی یک آپارتمان رهن کنی، یعنی ظلم به لیگ یک!

وی افزود: لیگ یک همان 90 دقیقه، همان سفر و همان بدنسازی را دارد و حتی دو بازی بیشتر از لیگ برتر دارد ولی چرا سقفش کمتر است؟ ما باید با 50 نفر 45 میلیارد ببندیم اما در لیگ برتر، 45 میلیارد برای یک بازیکن است. این ظلم به بازیکنان لیگ یک است.

ویسی در مورد وضعیت این تیم در بازار نقل و انتقالات نیز تاکید کرد: ما مهدی امینی را گرفتیم، امیرحسین فردین، یونس شاکری و رحیم آلبوغبیش هم پشت در نشسته‌اند. امیدوار هستم مردم هرمزگان ما را درک کنند و همپای ما باشند. خود من و تمام مجموعه فقط برای خوشحالی مردم تلاش می‎‌کنیم. این می‌تواند با یک هدیه باشد و می‌تواند با یک مقام باشد.

او در پایان به مسئله آکادمی و کشف استعدادهای جنوبی گفت: من برای همین اینجا هستم. اگر چه دارم بازیکنان لیگ برتری می‌گیرم اما می‌خواهیم بازیکنان زیر 20 سال این استان و استان های هم‌مرز را پیدا کنیم. فوتبال بی رحم است و باید حواسم باشد. رامین رضاییان را سال 89 به عنوان مهاجم نوک بازی دادم اما دیدم دفاع راست بهتر بازی می‌کند و تا همین امروز دفاع راست است. خیالتان از این موضوع راحت باشد.

 

آنچه دیگران می خوانند

نظر شما