شناسهٔ خبر: 68157216 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

درخواست مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای تحریم تل آویو

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از درخواست وزیر افراطی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از کمک رسانی به غزه و قطع سوخت انتقاد کرد و گفت تحریم‌ها علیه تل آویو باید در دستور کار اتحادیه اروپا قرار گیرد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را به دلیل تهدید به قطع سوخت و کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان در نوار غزه محکوم کرد.
 
وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس این اقدام را تحریکی برای جنایت جنگی توصیف کرد و هشدار داد که تحریم‌ها علیه تل‌آویو اکنون باید در دستور کار اتحادیه اروپا قرار گیرد.
 
وی گفت: «در حالی که جهان برای آتش بس در غزه فشار می‌آورد، وزیر بن گویر خواستار کاهش سوخت و کمک رسانی به غیرنظامیان شده است.»
 
بورل اظهارات بن گویر را تحریکی برای جنایات جنگی دانست و تاکیدکرد که تحریم‌ها باید در دستور کار اتحادیه اروپا باشد.
 
وی افزود: «من از اسرائیل می‌خواهم که به صراحت از این تحریک‌ها برای ارتکاب جنایات جنگی فاصله بگیرد و با حسن نیت در مذاکراتی که آمریکا، قطر و مصر برای آتش‌بس فوری تسهیل کرده‌اند، مشارکت کند.»
 
گفتنی است اوایل روز یکشنبه، بن گویر هرگونه توافق آتش بس و مبادله زندانیان با حماس را «اشتباهی فاحش» خواند و گفت: «اگر سوخت را قطع کنیم، ظرف یک هفته به زانو در می‌آیند و اگر کامیون‌ها را متوقف کنیم، ظرف دو هفته به زانو در می‌آیند. پس چرا ما قصد داریم چنین معامله غیر مسئولانه‌ای انجام دهیم؟»

انتهای پیام/
 

نظر شما