شناسهٔ خبر: 68017451 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

ترکیب اصلی پرسپولیس در خبرورزشی لو رفت/ بفرمایید؛ این هم از دردسرهای شیرین آقای گاریدو!

ترکیبی که گاریدو برای پرسپولیس مقابل الاهلی بحرین چید اثبات صحت اخبار و گمانه زنی‌های ما بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، مرد اسپانیایی از روزی که به پرسپولیس آمده مصاحبه با رسانه‌ها نداشته و اخبار زیادی از اردوی پرسپولیس در ترکیه نیز به تهران نمی‌رسد. مدیران تیم درگیر فصل نقل و انتقالات هستند و کسب یک خبر درست از داخل مجموعه هر تیمی در این شرایط سخت‌ترین کار دنیاست، چه رسد به اینکه آن تیم مدافع عنوان قهرمانی و یکی از مدعیان جدی فصل باشد. اما ما در خبر ورزشی تا امروز اخبار باشگاه پرسپولیس را به خوبی پوشش داده‌ایم.

همین چند روز پیش بود که لیستی از ترکیب احتمالی پرسپولیس برای شروع لیگ بیست و چهارم ارائه و همان جا هم قید کردیم این فهرست با خرید دروازه‌بان و دفاع چپ تغییر خواهد کرد. و در برابر الاهلی بحرین در اردوی ترکیه گاریدو دقیقاً همان لیست را به عنوان ترکیب اصلی پرسپولیس درون زمین گذاشت!

مهرشاد اسدی، فرشاد فرجی، مسعود ریگی، حسین کنعانی، سروش رفیعی، علی علیپور، عیسی آل‌کثیر، فرشاد احمدزاده، وحید امیری، ایوب العملود، یاسین سلمانی. این ترکیب، به احتمال زیاد با نهایتا ۲ تغییر ترکیب اصلی بازی اول لیگ هم هست. احتمال اینکه گاریدو با دو مهاجم بازی کند - حداقل تا قبل از انتخاب نفر اصلی از بین علیپور و آل کثیر - بسیار زیاد است. البته با آمدن گندوز او دروازه‌بان اصلی خواهد بود و با خرید یک دفاع چپ، وحید امیری آزاد شده به پست اصلی خود برمی‌گردد.

اما تا آن موقع و حتی پس از آن، به احتمال زیاد این ترکیب اصلی پرسپولیس در لیگ ۲۴ خواهد بود. ترکیبی که بزرگترین سورپرایز آن زوج حسین کنعانی زادگان در قلب دفاع است. فصل قبل یحیی گل محمدی با آمدن کنعانی زادگان، ستاره گرجستانی خود در مسیر قهرمانی را کنار گذاشت. او که به دلیل درخشش در پرسپولیس در سن بالا به تیم ملی کشورش هم دعوت شده بود. البته که کاملاً طبیعی هم بود، گل محمدی یا هر مربی دیگر زوج ثابت قلب دفاعی تیم ملی در آستانه جام ملت‌های آسیا را نیمکت نشین نمی‌کرد. وقتی پورعلی گنجی مصدوم شد گبلسیانی به ترکیب پرسپولیس برگشت.

ترکیب اصلی پرسپولیس در خبرورزشی لو رفت/ بفرمایید؛ این هم از دردسرهای شیرین آقای گاریدو!

حالا پورعلی گنجی از یک مصدومیت سنگین و دوری چند ماهه از میدان، تازه برگشته و فشار آوردن روی چنین بازیکنی کاری منطقی نیست. گولسیانی هم بعد از حضور درخشان در یورو ۲۰۲۴ دیرتر به اردوی تیم ملحق و به طور طبیعی تا رسیدن به آمادگی آرمانی مدتی زمان لازم دارد. جای ایوب در سمت راست دفاع محکم است. تا آمدن دفاع چپ نیز وحید امیری بازی خواهد کرد. در مرکز زمین مسعود ریگی هافبک دفاعی خواهد بود و سروش رفیعی جلوتر از او وظیفه بازی‌سازی و خلق موقعیت گلزنی را بر عهده می‌گیرد.

در سیستم ۴-۴-۲ دو هافبک چپ و راست پرسپولیس از سپاهان می‌آیند، یاسین سلمانی و فرشاد احمدزاده در دو طرف زمین که اگر پرسپولیس بخواهد با یک مهاجم و یا ۴-۳-۳ بازی کند، آنها شانس زیادی برای بازی در دو وینگر چپ و راست خواهند داشت. البته با رسیدن عالیشاه و خرید دفاع چپ و بازگشت وحید امیری و یا ماندن سعید صادقی، آنها مدعیان زیادی خواهند داشت اما بدون شک جدی‌ترین خطر از ناحیه اورونوف است.

ستاره ازبک پرسپولیس که نقش زیادی در قهرمانی فصل قبل داشت، پس از پایان لیگ ما به تیم ملی ازبکستان پیوست و سپس راهی المپیک شد. حالا نیز با مصدومیت تازه برگشته و مدتی طول می‌کشد تا به شرایط بازی برسد اما شکی نیست که از لحظه‌ای که برسد، در ترکیب اصلی جایی ثابت دارد. در این سیستم و بازی با دو مهاجم، علی علیپور و عیسی آل کثیر نوک بازی می‌کنند. دو مهاجم محبوب که وقتی گاریدو بخواهد بازی با یک مهاجم را امتحان کند، باید با یکدیگر برای حضور در ترکیب اصلی رقابت کنند.

دردسرهای گاریدو با این همه ستاره برای انتخاب ترکیب اصلی برای طرفداران پرسپولیس بسیار شیرین است!

نظر شما