شناسهٔ خبر: 67983996 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

خبرورزشی‌گردی| وکیل طارمی: بازیکن سرشناس دوپینگ خون می‌کرد/ فتح‌الله‌زاده: دروغ است فرهاد مجیدی پاک بود!

۹ سال قبل سر و صدای عجیبی پیرامون یک پرونده خاص در فوتبال ایران مطرح شد و به نوعی پای استقلال و پرسپولیس هم به میان آمد.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی ۱۱ مرداد سال ۱۳۹۵ گزارشی را منتشر کرد که در زمان خود سر و صدای فوق‌العاده زیادی به راه انداخت.

داستان از این قرار بود که صمد ابراهیمی، وکیلی که در آن مقطع وکالت مهدی طارمی را هم بر عهده داشت، متنی را در فضای مجازی منتشر کرد و نوشت: اواخر پاییز سال ۹۲ من در پرونده بازی پرسپولیس - سپاهان وکالت یکی دو نفر از افراد درگیر در آن ماجرا را بر عهده داشتم. یک روز یکی از مسئولان رده بالای فدراسیون جلسه‌ای خارج از وقت اداری ترتیب داد و یکی از متهمان همان پرونده نیز روبه‌رویش نشست. آن مسئول خطاب به این متهم گفت بهترین کار بیان حقیقت است. این شخص بعد از آن اسم یک فوتبالیست مطرح را آورد و اضافه کرد: تو که از فلانی بزرگتر نیستی. ما حتی به او هم کمک کردیم که آبرویش حفظ شود. از مدت‌ها قبل فهمیدیم این بازیکن هر هفته به کشور همسایه می‌رود و دوپینگ خون می‌کند و تشخیص این دوپینگ از دوپینگ‌های دارویی سخت‌تر است. ما برایش مراقب گذاشتیم و با تعقیب نامحسوس ردش را زدیم. وقتی همه مستنداتمان کامل شد، دعوتش کردیم و گفتیم این همه دلیل و مدرک علیه تو وجود دارد. تو الگوی جوانان هستی و بهتر است بی سر و صدا از فوتبال کنار بروی. این بازیکن وقتی دید راه گریزی ندارد خواهش کرد شرایط برای برگزاری مسابقه خداحافظی او در یک دیدار بزرگ فراهم شود ولی به او گفتیم باید زودتر برود به همین خاطر در یک دیدار معمولی خداحافظی کرد.

ابراهیمی ادامه داد: نمی‌دانم آن حرف‌ها تا چه اندازه صحت داشت. اصلا نمی‌دانم کتمان آن موضوع و حفظ شخصیت آن فوتبالیست کار درستی بوده یا نه اما الان که به راحتی با آبروی بانوان ملوان بازی شده (جنجال تیم فوتبال بانوان ملوان در تابستان سال ۹۵) اصلا بر فرض صحت ادعای باشگاه ملوان، با توجه به این‌که آن مسئول هنوز در فدراسیون حضور دارد آیا ایشان الان به فکر آبروی تیم بانوان ملوان هم هست یا این‌که شخصیت و آبرو فقط مخصوص چهره‌های مطرح است؟

پس از انتشار این متن توسط وکیل وقت مهدی طارمی، علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال واکنش نشان داد و در حالی که هیچ اسمی از کسی برده نشده بود، گفت: فرهاد یکی از پاک‌ترین فوتبالیست‌های ایران بود که بسیار سالم زندگی کرد. اگر بر فرض محال او دوپینگ کرده بود چرا مسئولان فدراسیون به ما تحت عنوان مدیران باشگاه استقلال اطلاع ندادند تا جلوی ضرر و زیان را بگیریم؟ این وصله‌ها به مجیدی نمی‌چسبد. در یک فصل از فرهاد ۸ بار تست دوپینگ گرفتند و اگر چنین موضوعی وجود داشت قطعا مشخص می‌شد. شک ندارم که مجیدی سالم است.

دوپینگ خون فرهاد مجیدی

نظر شما