شناسهٔ خبر: 67855469 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

کامالا هریس، نامزد ریاست جمهوری آمریکا و طرفدار رژیم صهیونیستی کیست؟

کامالا هریس، معاون فعلی رئیس جمهور آمریکا، در سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌های متعدد از حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود صحبت کرد در حالی که این حق را برای فلسطینیان به رسمیت نشناخت.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از منابع آمریکایی، کامالا هریس و نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اظهارنظرهای مختلف گفته بود: "اسرائیل حق دفاع از خود را دارد." و "من معتقدم که وقتی سازمانی اسرائیل را مشروعیت‌زدایی می کند، ما باید بایستیم و خواستار برخورد برابر با اسرائیل باشیم."

 

هریس پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، همانند تمامی مقامات آمریکایی بر «تعهد» خود به رژیم اشغالگر اسرائیل و امنیت این رژیم تأکید کرد.

 

هریس گفت به نتانیاهو این اطمینان خاطر را داده است که از اسرائیل حمایت خواهد کرد. وی همچنین جنبش حماس را «سازمان تروریستی بی‌رحم» خواند و مدعی شد حماس آغازگر جنگ در روز ۷ اکتبر بوده است.

 

کامالا دوی هریس (Kamala Devi Harris) در 20 اکتبر 1964 در شهر اوکلند، ایالت کالیفرنیا از پدر و مادری مهاجر به دنیا آمد. مادرش، شیامالا، از هند مهاجرت کرد و به یک محقق مشهور سرطان تبدیل شد و در همان سالی که کامالا به دنیا آمد، دکترای خود را دریافت کرد. پدرش، دونالد، از جامائیکا به ایالات متحده آمد و استاد اقتصاد در دانشگاه استنفورد بود.

 

هریس در دانشگاه هووارد، یک دانشگاه تاریخی سیاهپوستان (HBCU) در واشنگتن دی سی تحصیل کرد. وی پس از فارغ التحصیلی از هووارد، در دانشکده حقوق دانشگاه کالیفرنیا ثبت نام کرد.

 

هریس به عنوان معاون دادستان منطقه در شهر آلامدا واقع در کالیفرنیا انتخاب شد. وی در سال 2002 برای دادستان منطقه سانفرانسیسکو نامزد شد. هریس در نوامبر 2008 برای سمت دادستان کل کالیفرنیا نامزد شد.

 

پس از اعلام بازنشستگی سناتور باربارا باکسر (دموکرات از کالیفرنیا)، هریس وقت را تلف نکرد و برای این کرسی نامزد شد.

 

هریس نامزدی خود را برای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری 2020 ایالات متحده در 21 ژانویه 2019 اعلام کرد.

 

حزب دموکرات اخیراً کامالا هریس را پس از کناره گیری جو بایدن، رئیس جمهور، برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 2024 مطرح کرد و بدین ترتیب، وی به طور بالقوه به اولین زن سیاه‌پوست و اولین آمریکایی آسیایی‌تبار تبدیل شد که شانس یک حزب سیاسی بزرگ را در انتخابات ریاست جمهوری این کشو رهبری می‌کند.

 

انتهای پیام / ع ن/25

 

نظر شما