شناسهٔ خبر: 67841983 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بازتاب | لینک خبر

گوشی قاتل پرچمدار جدید شیائومی 14T پرو در راه است

مهتاب جهاندار

صاحب‌خبر -

شرکت شیائومی هر سال نسل جدیدی از گوشی‎‌های هوشمند خود را معرفی و عرضه می‌کند و در این بین بزودی قاتل پرچمدار شیائومی 14T پرو در راه است.

MySmartPrice نسخه جهانی Xiaomi 14T Pro را در Geekbench با شماره مدل 2407FPN8EG مشاهده کرد. قابل ذکر است، این همان شناسه یک گوشی عرضه نشده شیائومی است که در ماه ژوئن در وب سایت صدور گواهی NBTC تایلند ظاهر شد. همانطور که در لیست ذکر شده، این گوشی از یک پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و یک مادربرد با کد “rothko” استفاده می‌کند. این دستگاه با 12 گیگابایت رم همراه می‌شود و روی اندروید 14 اجرا می‌شود. گفته شده که این یک شناسه برای چیپ مدیاتک Dimensity 9300+ است که گمان می‌رود سایر گوشی‌های هوشمند آینده از جمله Redmi K70 Ultra و Xiaomi 14T پایه را نیز تامین کند. iQoo Neo 9S Pro که به تازگی عرضه شده است.

گفته می‌شود این گوشی‌ها اولین مدل‌هایی هستند که از چیپ‌ست جدیدی بهره می‌برند که هنوز عرضه نشده است. دارای یک هسته اصلی Cortex-X4 با فرکانس 3.4 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-X4 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A720 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز.

گوشی قاتل پرچمدار جدید شیائومی 14T پرو در راه است

ظاهراً Xiaomi 14T Pro به ترتیب در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای Geekbench امتیاز 9369 و 26083 را کسب کرد. گزارش قبلی حاکی از آن بود که شیائومی 14T پرو می‌تواند از یک دوربین عقب سه گانه استفاده کند که شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور Omnivision OV50H، سنسور 13 مگاپیکسلی اولتراواید Omnivision OV13B  و 50 مگاپیکسل تله فوتو سامسونگ S5KJN1 می‌شود.

برای سلفی، ممکن است از یک دوربین جلو استفاده کند. همچنین گزارش شده که این جزئیات از طریق لیست این گوشی در پایگاه داده Camera FV 5 تأیید شده است. باید منتظر ماند تا قاتل پرچمدار جدید شیائومی را بزودی شاهد باشیم. این برند همیشه سعی دارد مدل‌هایی را عرضه کند که دارای ویژگی‌های خاص سخت افزاری و قیمت مناسب هستند. بنابراین عجیب نیست شاهد عرضه چنین گوشی در اواسط آگوست باشیم.

نظر شما