شناسهٔ خبر: 67775708 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

قطار دو سر بار ایران و چین راه‌اندازای شد+ جزئیات

اقتصادنیوز: معاون سفیر چین در ایران گفت: راه‌اندازی قطار کانتینری دو سر بار ایران و چین، با اتصال چین به آسیای مرکزی و غربی، کانالی برای توسعه همکاری‌های تهران و پکن و فرصتی برای همکاری‌های تجاری، صنعتی و فرهنگی دو کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خانم «لی‌هوآ فو» (Lihua Fu) امروز (دوشنبه)‌ با اشاره به راه‌اندازی قطار کانتینری دو سربار ایران- چین افزود: اقتصاد ایران و چین مکمل یکدیگر است و روسای جمهوری دو کشور بارها و بارها بر تقویت همکاری‌های اقتصادی طرفین تاکید داشته اند.

وی بیان‌داشت: دو کشور از حدود ۲ هزار سال پیش از طریق جاده ابریشم با یکدیگر اتصال داشته و به تبادلات اقتصادی و تجاری می‌پرداختند و همکاری‌های تهران و پکن در سال‌های اخیر در چارچوب همکاری «یک کمربند- یک جاده» منتج به نتایج ارزشمندی شده است.

معاون سفیر چین در ایران خاطرنشان‌کرد: راه‌اندازی قطار دو سر بار ایران و چین در روز گذشته، نمونه‌ دیگری از تلاش‌ها برای ارتقای همکاری‌های دو کشور محسوب می‌شود.

خبر مرتبط
مودی خلع سلاح شد/ بازی تازه چین ؛ گروکشی به سبک هند

اقتصادنیوز: به باور ناظران نارندا مودی در شرایط دشواری قرار گرفته است. نتایج انتخابات پارلمانی اخیر این کشور موجب شد تا آقای نخست وزیر در برابر تهدیدهای خارجی بالاخص از جانب چین در موضع ضعف قرار بگیرد. حالا مودی که تلاش داشت تا چهره ای قدرتمند از خود ترسیم کند درگیر شکاف میان حامیان مخالف چین و سرمایه گذارانی است که بر رابطه با پکن تاکید دارند.

وی یادآور شد: چند روز پیش سومین جلسه بیستمین کمیته مرکزی حزب کمونیست چین با موفقیت برگزار شد که تقویت سیاست درهای باز و همکاری با دیگر کشورها از جمله دستاوردهای مهم آن است. این موضوع فرصت مناسبی برای تقویت‌ همکاری‌های ایران و چین خواهد بود و دو کشور می‌توانند تحت این چارچوب کالاها و خدمات بیشتری را مبادله کنند.

روز گذشته (یکشنبه) قطار کانتینری دو سربار ایران- چین در مراسمی با حضور مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سفیر قزاقستان و کاردار ترکمنستان راه‌اندازی شد. در این مراسم که در بندر خشک ریلی آپرین برگزار شد، همچنین فاز نخست کریدور ریلی چین- ایران- اروپا به بهره‌برداری رسید.

 

نظر شما