شناسهٔ خبر: 67770443 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

کناره‌گیری بایدن از انتخابات

بالاخره پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، بایدن با انتشار بیانیه‌ای خطاب به مردم آمریکا از دور رقابت‌های انتخاباتی کنار رفت. روزنامه همشهری امروز،روزنامه همشهری صبح،صفحه روزنامه همشهری،دانلود روزنامه همشهری امروز،همشهری آنلاین

صاحب‌خبر -

بالاخره پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، بایدن با انتشار بیانیه‌ای خطاب به مردم آمریکا از دور رقابت‌های انتخاباتی کنار رفت. در بخشی از این بیانیه که با تمسخر و انتقاد دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه از بایدن همراه بود، آمده است: «امروز، آمریکا قوی‌ترین اقتصاد در جهان را دارد. ما سرمایه‌گذاری‌های تاریخی‌ای در بازسازی کشورمان، کاهش هزینه‌های دارویی برای سالمندان و گسترش خدمات بهداشتی مقرون به صرفه برای جمعیت بی‌سابقه‌ای از آمریکایی‌ها انجام داده‌ایم. ما مراقبت‌های بهداشتی ضروری را برای یک میلیون سرباز در معرض مواد سمی فراهم کرده‌ایم. اولین قانون ایمنی اسلحه در ۳۰ سال گذشته را تصویب کرده‌ایم. اولین زن آفریقایی‌تبار را به ریاست دادگاه عالی منصوب کرده‌ایم و بزرگ‌ترین قانونگذاری اقلیمی در تاریخ جهان را تصویب کرده‌ایم و آمریکا هرگز بهتر از امروز آماده رهبری نبوده است.»
وی افزود: «در حالی که قصد داشتم برای انتخاب مجدد حاضر شوم، معتقدم که بهترین اقدام برای منافع حزب و کشورم آن است که از رقابت‌ها کناره‌گیری و فقط بر انجام وظایفم به عنوان رئیس‌جمهور در ادامه دوره‌ام تمرکز کنم. در مورد این تصمیم، با جزئیات بیشتری با ملت صحبت خواهم کرد. فعلاً اجازه دهید از صمیم قلب از همه کسانی که برای انتخاب مجدد من تلاش کرده‌اند تشکر کنم. از معاون رئیس‌جمهور، کامالا هریس، برای اینکه یک همراه فوق‌العاده در تمام این امور بوده است، از مردم آمریکا برای اعتمادی که به من داشته‌اند، صمیمانه تشکر می‌کنم.»

توئیت بایدن در حمایت از کامالا هریس
پس از کناره گیری رسمی بایدن، وی در توییتی جداگانه حمایت رسمی خود را از کامالا هریس به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرد. بایدن در این یادداشت توئیتری نوشت: اولین تصمیمم انتخاب کامالا هریس به عنوان معاونم بود و این بهترین تصمیمی بود که تا به حال اتخاذ کرده‌ام. امروز می‌خواهم حمایت کامل خود را از کامالا به عنوان نامزد حزب ما در سال جاری اعلام کنم. زمان آن فرا رسیده است که دموکرات‌ها دور هم جمع شوند و ترامپ را شکست دهند. بیایید این کار را انجام دهیم.

واکنش ترامپ
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و رقیب بایدن نیز به کناره‌گیری بایدن واکنش نشان داد و اظهار کرد: بایدن بدترین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده است. شکست دادن معاون او، هریس، آسان تر از شکست دادن او خواهد‌بود.

روسیه: آمریکا وضعیت روحی بایدن را پنهان کرد
سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه، ماریا زاخارووا به درباره تصمیم جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر کناره گیری از رقابت های انتخاباتی تصریح کرد: گام بعدی باید بررسی توطئه رسانه‌ها و محافل سیاسی آمریکایی باشد که وضعیت روحی واقعی بایدن را پنهان و افکار عمومی را دستکاری کردند و با یک حزب سیاسی بازی می‌کنند.


 

نظر شما