شناسهٔ خبر: 67744734 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ترور ترامپ ابعاد تازه پیدا کرد/ گزارش سرویس‌های امنیتی از جولان پهپادی ضارب ترامپ

اقتصادنیوز:‌ بررسی حادثه ترور ترامپ در پنسیلوانیا نشان می دهد ضارب این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طریق یک پهپاد محل سخنرانی را زیر نظر داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، ترور دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان سر خط اخبار رسانه های جهان است و بازار واکنش ها درباره آن حسابی داغ است و به تازگی هم جزئیات تازه درباره ضارب رئیس جمهور سابق آمریکا منتشر شده است. 

براساس گزارش ان بی سی نیوز،‌ یک منبع آگاه درباره حادثه ترور ترامپ و ضارب او گفت:‌ مرد مسلحی که روز شنبه در یک تجمع در پنسیلوانیا به گوش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا شلیک کرد، یک پهپاد را قبل از آغاز سخنرانی او، بر فراز محل تجمع به پرواز درآورد.

خبر مرتبط
اردوغان در آرزوی پیروزی ترامپ است/ دشمنی تاریخی بایدن با آنکارا تمام می‌شود؟

اقتصادنیوز: اردوغان علاقه وافری به دیپلماسی مبتنی بر رفاقت با رهبران دارد و تصور می‌کند که پناه بردن به شیوه‌های رسمی و نهادی، زمان بر و بی‌فایده است.

این منبع آگاه گفت: پهپاد دوربین‌دار ساخته شده توسط DJI ، به مرد مسلح 20 ساله یعنی توماس کروکس اجازه داد تا دید گسترده تری نسبت به حضار و ترامپ داشته باشد و شاید همین موضوع در ترور ترامپ به او کمک کرده باشد.

ترامپ در این سوءقصد از ناحیه گوش هدف گلوله قرار گرفت و توماس متیو کروکس پس از حمله در تجمع ترامپ در پنسیلوانیا توسط سرویس مخفی کشته شد.

وال استریت ژورنال ابتدا گزارش داد که کروکس از این پهپاد استفاده کرده است؛ موضوعی که از ضعف نظارت هوایی و تامین امنیت توسط سرویس مخفی آمریکا حکایت دارد. چرا که برای سرویس مخفی آمریکا امری عادی است که پرواز هواپیماهای بدون سرنشین را در مناطق امنیتی ممنوع کند؛ اگرچه مشخص نیست که آیا این ممنوعیت در مورد تجمع باتلر هم افتاده است یا خیر؟

نحوه اطلاع محققان از پرواز پهپاد همچنان مشخص نیست، اما پهپادها اغلب ردپای الکترونیکی مسیر پرواز خود را به جا می گذارند و DJI ممکن است سابقه پرواز را داشته باشد.

نظر شما