شناسهٔ خبر: 67677786 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

بازیکنانی که قبل از رامین رضاییان شماره ۱۰ استقلال را پوشیدند

رامین رضاییان بازیکن جدید تیم استقلال با شماره ۱۰ در سمت راست آبی‌های پایتخت به میدان خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

پس از کش و قوس‌های فراوان در فصل نقل و انتقالات بالاخره رامین رضاییان به صورت رسمی‌به تیم استقلال پیوست و عکس این بازیکن با پیراهن این تیم منتشر شد.

با اعلام باشگاه استقلال، رامین رضاییان فصل آینده با شماره ۱۰ برای این تیم به میدان خواهد رفت. اما در تاریخ باشگاه استقلال شماره ۱۰ متعلق به بازیکنانی بوده که به نوعی در مقطع خود ستاره این تیم محسوب می‌شدند. با اشاره به آنها به معرفی چند تن از این بازیکنان می‌پردازیم:

حسن روشن

«حسن روشن» را باید یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال ایران دانست. او تنها فوتبالیستی است که در جام جهانی، المپیک، جام ملت‌های آسیا با پیراهن تیم ملی گل زنی کرده است. حسن روشن در بازی‌های المپیک برای تیم ملی در بازی برابر لهستان گل زده است روشن یک مهاجم تیغ دار و کامل بود و علیرغم قد کوتاهی که داشت حتی ضربات سر خوبی هم داشت اما عمده قدرت او حضور ذهن بالا و دید قوی او بود، او شوت‌های خوبی می‌زد و ضربات کاشته اش هم هوشمندانه بود و علاوه بر تمام این توانمندی‌ها از تکنیک بسیار بالا و دریبلینگ‌های زیبا و خاص برخوردار بود و در جام جهانی هم دروازه تیم فوتبال پرو را گشوده است. روشن سال‌ها پیراهن شماره ۱۰ استقلال را بر تن می‌کرد و امروز یکی از نمادهای باشگاه آبی پوشان محسوب می‌شود.

مسعود مژدهی

یکی از بهترین گلزنان باشگاه استقلال «مسعود مژدهی» است که سه بار با پیراهن آبی دروازه پرسپولیس را باز کرده است. وقتی صحبت از گلزنی‌های مسعود مژدهی می‌شود همگان یاد گل او در جریان دیدار منتخب تهران و استوک سیتی «باشگاه معتبر فوتبال انگلیس در دهه ۷۰ میلادی» می‌افتند در آن دیدار دروازه بان نامدار استوک «گوردون بنکس» درون دروازه بود.

شاهرخ بیانی 

«شاهرخ بیانی» بدون شک یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ باشگاه استقلال است. وی یکی از بهترین و تاثیرگذارترین بازیکنان فوتبال ایران در دهه ۶۰ محسوب می‌شود که با استقلال و تیم ملی به افتخارات زیادی دست یافت. شاهرخ بیانی در سال ۱۳۵۸ به تیم فوتبال استقلال پیوست، سال‌ها در استقلال بازی کرد و بارها به ‌عنوان کاپیتان این تیم به میدان رفت.

علیرضا منصوریان 

«علیرضا منصوریان» یکی از بهترین کاپیتان‌های استقلال در سال‌های بعد از انقلاب است. وی اگرچه در ابتدا شماره ۷ استقلال را پوشید اما به پیراهن شماره ۱۰ علاقه زیادی داشت. این بازیکن محبوب آبی‌ها که سابقه ۸ ساله در این تیم داشت، به مدت پنج فصل از لیگ سوم تا هفتم شماره ۱۰ را در اختیار داشت.

بازیکنانی که قبل از رامین رضاییان شماره ۱۰ استقلال را پوشیدند

مهدی پاشازاده 

«مهدی پاشازاده» حدود ۹ سال در استقلال حضور داشت و در دو سال آخر فعالیتش در این تیم که مربوط به لیگ اول و دوم می‌شود، پیراهن شماره ۱۰ استقلال را بر تن کرد و همچنین کاپیتان آبی‌های پایتخت هم بود. این بازیکن که سابقه حضور در بایر لورکوزن، راپید وین و اشتورم گراتس را در کارنامه‌اش داشت، در پست مدافع میانی بازی می‌کرد.

میلاد میداودی 

«میلاد میداودی» اگرچه سال‌های زیادی در استقلال حضور نداشت اما شماره ۱۰ این تیم را پوشید و محبوبیت زیادی بین هواداران استقلال دارد. او همواره از استقلال به عنوان محبوب ترین تیم دوران فوتبالی خود یاد کرده است.

سیاوش اکبرپور 

«سیاوش اکبرپور» ۸ سال در استقلال حضور داشت اما در دو سال پایانی حضورش در جمع آبی پوشان تهران پیراهن شماره ۱۰ را پوشید. اکبرپور به خاطر تعصبی که به پیراهن آبی داشت در بین هواداران استقلال از محبوبیت زیادی برخوردار است.

روح الله باقری 

«روح الله باقری» تنها در لیگ هجدهم برای استقلال به میدان رفت که بیشتر این یک فصل را هم با نظر شفر نیمکت نشین بود. همچنین پس از آمدن استراماچونی به استقلال، سرمربی جدید آبی‌ها باقری را نخواست تا او در نهایت از این تیم جدا شود. البته باقری در بازی‌های معدودی که برای استقلال به میدان رفت، عملکرد نسبتا خوبی داشت. او در ۱۷ بازی‌ای که برای استقلال به میدان رفت ۲ گل به ثمر رساند و ۳ پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داد.

سجاد شهباززاده 

«سجاد شهباززاده» تاکنون بهترین دوران فوتبالش را در استقلال سپری کرده است. این مهاجم که از سایپا به استقلال پیوست در لیگ‌های چهاردهم، پانزدهم و هفدهم (نیم‌فصل) پیراهن شماره ۱۰ استقلال را بر تن کرد. او در سه سالی که در استقلال حضور داشت در ۶۴ بازی ۱۹ گل به ثمر رساند.

بازیکنانی که قبل از رامین رضاییان شماره ۱۰ استقلال را پوشیدند

امین قاسمی‌نژاد 

«امین قاسمی‌نژاد» در نقل و انتقالات پیش فصل لیگ برتر فوتبال ایران دوره بیست و یکم به باشگاه استقلال پیوست. او پس از پیوستن به استقلال روزهای خوبی را سپری نکرد و شاهد افول این بازیکن بودیم، گرچه در اکثر بازی‌هایی که به میدان آمد به صورت تعویضی وارد زمین شد اما پس از ناکامی‌در تیم استقلال به صورت قرضی به تیم گل گهر رفت. قاسمی‌نژاد در ابتدای حضورش در تیم استقلال شماره ۱۰ این تیم را بر تن داشت.

مهدی قایدی 

«مهدی قایدی» باشوی استقلالی‌ها دیگر بازیکن محبوب آبی‌ها بود که پیراهن شماره ۱۰ را در سال ۹۸ به تن کرد و با این پیراهن درخشید و توانست با گلزنی‌هایش محبوبیت خود را نزد هواداران استقلال دوچندان کند. قایدی پس از درخشش در تیم استقلال به تیم شباب الاهلی امارات پیوست.

پیمان بابایی 

«پیمان بابایی» در سال ۱۴۰۱ با قراردادی دو ساله به تیم استقلال پیوست و شاگرد ریکاردو ساپینتو شد، او در دومین فصل حضورش در استقلال که با سرمربیگری جواد نکونام همراه بود پیراهن شماره ۱۰ را بر تن کرد. گفته می‌شود این بازیکن در پایان لیگ بیست و سوم در لیست خروج جواد نکونام قرار دارد و احتمالا فصل آینده بابایی را با لباس تیم دیگری خواهیم دید.

رامین رضاییان 

«رامین رضاییان» مدافع فصل گذشته تیم سپاهان که با سر و صدای فراوان به تیم استقلال پیوست در حال حاضر بازیکنی است که پیراهن شماره ۱۰ را تصاحب کرده و با اعلام باشگاه استقلال فصل آینده با این پیراهن به میدان خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: آمار رامین رضاییان مقابل استقلال؛ ۴ گل و ۳ پاس گل در ۱۲۹۹ دقیقه

نظر شما