شناسهٔ خبر: 67669354 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

دمای ۳۱ استان طی هفته اخیر بیش‌از حد نرمال افزایش یافت

تحریریه جهان صنعت نیوز

طبق آمار اطلاعات مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی با وجود میانگین دمای هوا در تمام ۳۱ استان کشور طی ۷ روز اخیر بین یک تا سه درجه گرم‌تر از نرمال بوده اما رکورد دمایی جدیدی ثبت نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، گرمایش جهانی، یکی از اصلی‌ترین علل افزایش میانگین دمای کشور نسبت به مقادیر بلند مدت به شمار می‌رود که منطبق با پیش‌بینی‌های به وقوع پیوسته و مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور اعلام کرد میانگین دمای کشور در هفت روز اخیر به ۲۴.۷ درجه سلسیوس بوده که ۱.۹ درجه گرم‌تر از نرمال است.

در این بین بیشترین افزایش با میزان ۲.۹ درجه سلسیوس مربوط به استان گیلان و کمترین افزایش دما با مقدار ۱ درجه سلسیوس مربوط به سمنان بوده و میانگین دمای هوا در استان خوزستان که حداقل سه روز متوالی بیشینه دمای مطلق آن به بیش از ۵۰ درجه سلسیوس رسیده است، ۱.۹ درجه گرم‌تر از نرمال بوده است.

همچنین استان‌های گلستان و البرز و مازندران به ترتیب با ۲.۸ و ۲.۷ درجه سلسیوس افزایش دما، پس از گیلان بیشترین افزایش دما را نسبت به شرایط معمول این موقع از سال تجربه کردند و در مقابل پس از سمنان نیز استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی با ۱.۱ درجه سلسیوس افزایش، کمترین افزایش دما را ثبت کردند.

منبع: مهر

نظر شما