شناسهٔ خبر: 67666649 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

حمله تند نرجس سلیمانی به شهرداری تهران/ نبودند شهر بهتر اداره می‌شد+ فیلم

اقتصادنیوز: نرجس سلیمانی امروز 24 تیر 1403 در جلسه علنی صحن شورای شهر انتقاداتی را علیه شهردار تهران مطرح کرد و مدعی شد: مدیران ارشد نبودند شهر بهتر اداره شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از اکوایران، نرجس سلیمانی در دویست و چهل و نهمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در چند هفته آینده شورا انتخابات داخلی سال چهارم را برگزار می‌کند، گفت: به عنوان یک عضو آغاز سال چهارم شورا را فرصت مناسبی برای مطرح کردن دستیابی به موفقیت و شکست می‌دانم.

وی افزود: از وقتی وارد شورا شدیم شهر تغییر قابل توجهی نداشته و حمل‌ونقل عمومی، جمع آوری پسماند، مدیریت امور شهری و ارتباط مردم با شهرداری همچنان وضعیت مناسبی ندارد.

خبر مرتبط
پیشنهاد نرجس سلیمانی برای تغییر نام بزرگراه شهید سلیمانی به شهیدابراهیم رئیسی+فیلم

اقتصاد نیوز :یک فوریت نامگذاری یکی از معابر شهر تهران به نام شهیدابراهیم رئیسی بررسی شد.

سلیمانی با بیان اینکه استفاده از حلقه تنگ دوستان در شهرداری یکی دیگر از مسائل موجود است، یادآور شد: جهت‌گیری غلط شهرداری در استفاده از کمیسیون‌ها همچون کمیسیون ماده پنج نیز از دیگر مسائل است و بارها گفتم که این کمیسیون قلک شهرداری نیست. در برخی موارد بدون وجود امضا و اجماع لازم، مصوبات کمیسیون ماده پنج را غیر قابل اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: در مطالب منتشر شده در فضای مجازی و افشای اطلاعاتی که به یک عرف در مناطق تبدیل شده را شاهد هستیم. اگر چه دستاورد برای ما ۲۱ نفر مهم است اما مشکل اصلی عدم حذف فرایند اختلال‌زا و اختلافات جزیره‌ای و مقیاس های خرد و کلان است. حتی در مورد یکی از وعده‌های داده شده موفقیت قطعی به دست نیامده که قابل دفاع باشد اگرچه پرسنل شهرداری با تلاش خود کارهای خوبی را رقم زدند، بهتر از زمان حضور مدیران ارشد شهرداری، شهر را اداره کردند.

سلیمانی با اشاره به مقبولیت و مشروعیت به عنوان دو اصل اساسی در جایگاه شهردار تهران، گفت: وقتی مقبولیت از بین می رود مشروعیتی باقی نمی ماند. اصلاح امروز منتج به نتیجه نخواهد شد. شهر نیازمند عطاری دانا و خاموش است تا در سکوت تلاش کند و هر دم در هوس جای دیگر نباشد.

واکنش به صحبت‌های نرجس سلیمانی

این صحبت‌های نرجس سلیمانی با واکنش رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران روبرو شد و وی گفت: پروژه شهید بروجردی ۲۰ سال تعطیل بود که در این دوره بخشی از آن افتتاح شد. در بخش حمل و نقل و ترافیک خرید هزار و ۸۱ واگن مگر کم کاری است؟ معادل ۲۴ سال فعالیت مترو، واگن خریداری شده که به تدریج وارد می شود چراکه خم رنگرزی نیست که انتظار داشته باشیم سریع عملیاتی شود.

آقامیری با بیان اینکه به تمام تولیدکنندگان اعلام کردیم که اتوبوس می خریم، یادآور شد: هزار و ۴۸۰ دستگاه اتوبوس قرار بود تحویل دهند که بدقولی کردند و ۴۸۰ دستگاه اتوبوس دادند و امروز سه هزار دستگاه اتوبوس در سطح شهر داریم.

وی افزود: در گذشته به معتادان متجاهر نگاه هم نمی کردند و امروز فیلم هایی که مردم از کلونی ها می گرفتند و به شبکه های خارجی می فرستادند، کجاست؟ معادل ۱۰ سال گذشته در سطح شهر آسفالت توزیع شده است. چرا کارکرد ما را زیر سوال می برید؟ من شخصا موضوع را پیگیری می کنم و ناراحت می شوم وقتی می گویید سه سال کار نکردید. یعنی ما زیر کولر باد خوردیم. اینکه چشمان خود را ببندیم و دهان خود را باز کنیم در شأن فرزند شهید سلیمانی نیست. در ادامه مهدی اقراریان و ناصر امانی این صحبت های آقامیری را توهین به حاج قاسم سلیمانی تفسیر کردند و صحن شورا به تشنج کشیده شد.

نظر شما